خواص موز برای پیشگیری از هپاتیت C و آنفلوانزا

تاريخ : 12 آبان

همانطور که می دانید موز خواص بسیاری زیادی دارد تا آنجا که برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن استفاده می شود. در این مطلب خواص موز برای پیشگیری از هپاتیت C و آنفلوانزا را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

خواص موز برای پیشگیری از هپاتیت C و آنفلوانزا, پورتال خبری فرهنگی گهر

یک تیم بین المللی متشکل از ۲۶ دانشمند نشان داده اند که پروتئین جداشده از موز می تواند در مقابله با ویروس های مسبب ایدز، هپاتیت C و آنفلوانزا مفید باشد.

این تحقیق بر روی لکتین موز یا BanLec متمرکز بوده است. این پروتئین در سال ۲۰۱۰ به عنوان عاملی برای مبارزه با ویروس ایدز به اثبات رسید، اما عوارض جانبی نظیر سوزش و التهاب هم به همراه داشت.

حال این تیم دانشمندان نسخه جدیدی از BanLec موسوم به H۸۴T را ایجاد کرده اند که هیچ عارضه جانبی هم ندارد. این پروتئین بر روی موش ها آزمایش شده است.

کارشناسان در بررسی انجام شده دریافتند «لکتین» موجود در موز در درمان سرماخوردگی در موش‌ها موثر بوده است. در حقیقت این ماده با چسبیدن به قند موجود بر سطح ویروس، مانع از ورود آن به سلول می‌شود.

اگرچه درمان های متعددی برای این بیماری ها وجود دارد، اما دانشمندان به دنبال دارویی هستند که در مقابله با بسیاری از ویروس هایی که به سرعت تغییر می کنند، نظیر آنفولانزا، کارآیی داشته باشد.

کارشناسان همچنین با بیان اینکه لازم است آزمایش‌های بیشتری روی نمونه‌های انسانی انجام شود، اظهار داشتند: به هر حال مصرف این میوه به دلیل برخورداری از دو ویتامین C و B۶ به عنوان ارتقاء دهنده سطح ایمنی توصیه می‌شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي