معرفی برخی از خواص آدامس جویدن که نمی دانستید

تاريخ : 11 دی

در این مطلب مطلب به معرفی برخی از خواص آدامس جویدن که نمی دانستید می پردازیم. با ما همراه شوید

معرفی برخی از خواص آدامس جویدن که نمی دانستید, پورتال خبری فرهنگی گهر

در سال ۲۰۰۹ تحقیقاتی با این عنوان که «آیا جویدن آدامس با هوشیاری ارتباط دارد» در انگلستان انجام شد. نتایج نشان داد که آدامس جویدن باعث افزایش دقت و تمرکز هنگام انجام کار می شود. علاوه بر این، تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۱ نیز نشان داد که جویدن آدامس باعث افزایش قدرت ادراکی و استنتاجی می شود.

 

آدامس و گوارش

پژوهشگران  آمریکایی دریافتند آدامس جویدن به بهبود هرچه سریع تر بیمارانی که عمل جراحی روده انجام داده اند نیز کمک فراوانی می کند. بر این اساس جویدن آدامس با تحریکات اعصاب سیستم گوارش، سرعت انجام فعالیت های عادی روده را افزایش می دهد. در این مطالعه به هر گروه از بیماران آدامس های بدون قندی داده شد که باید ۳ نوبت در روز و بین ۵ تا ۴۵ دقیقه آن را می جویدند و سپس شرایط جسمانی آنها را با گروهی دیگر که آدامس نمی خوردند، مقایسه کردند. در بیمارانی که در این بررسی شرکت کرده بودند حرکت روده ها سریع تر آغاز شد که این نشان می داد روده ها سریع تر به کار افتاده اند.

 

آدامس و استرس

بر اساس یک تحقیق در استرالیا مشخص شد که افراد در حین آدامس جویدن، اضطراب کمتری دارند. در این مطالعه مشاهده شد در افرادی که آدامس می جویدند، هنگام بروز استرس های خفیف، کاهش اضطراب ۱۷ درصد و در صورت بروز استرس های متوسط کاهش اضطرابشان نزدیک به ۱۰ درصد برآورد شده است. در حالی که در افرادی که آدامس نمی جویدند این تاثیر آرام بخش مشاهده نشد.

 

آدامس و آرامش

تحقیقات نشان می دهد آدامس جویدن سرعت جریان خون را به مغز افزایش می دهد. طبق این مطالعات سرعت جریان خون مغزی با آدامس جویدن حداقل ۲۵ تا ۴۰ درصد بیشتر می شود. نتایج الکتروانسفالوگرافی هم بیانگر آن است که آدامس جویدن روی عملکرد مغزی با افزایش پاسخ تاثیر می گذارد که همین موضوع باعث آرامش فرد می شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي