4 دلیل برای خرید و استفاده میوه و سبزیجات منجمد

تاريخ : 15 مرداد

فریزر خود را با میوه و سبزیجات منجمد شده پر کنید

4 دلیل برای خرید و استفاده میوه و سبزیجات منجمد, پورتال خبری فرهنگی گهر

زمانی که صحبت ازخرید میوه و سبزی میشود بیشتر مردم تصور میکنند که محصولات تازه بهتر میباشند اما همیشه اینگونه نیست.من شخصا یکی از طرفداران محصولات تازه هستم اما به دیگران توصیه میکنم برای مصرف ۵ وعده میوه در روز آنها را در فریزر نگه داری کنند،زیرا به این نتیجه رسیده ام زمانی که فریزر افراد با میوه های یخ زده پرشده باشد تمایل بیشتری برای خوردن آنها از خود نشان میدهند. مشاهدات من و یک تحقیق انجام شده نشان میدهد کسانی که محصولات فریز شده خریداری میکنند نسبت به دیگر افراد شاخص توده بدنی(BMI) کمتر وهمچنین پتاسیم،فیبر،کلسیم و ویتامین D بیشتری خواهند داشت.

در ادامه باید اضافه کنم که میوه و سبزیجات یخ زده نیازی به شستن،پوست کندن و خرد کردن ندارند و قبل از اینکه مصرفشان کنید خراب نمیشوند در نتیجه نگه داری آنها آسان تر میباشد.

خوب است بدانید که میوه و سبزیجات یخ زده ارزش غذایی پایینی ندارند،یک تحقیق انجام شده توسط دانشمندان در دانشگاه چستر انگلیس نشان میدهد مواد غذایی (تمشک،بروکلی) یخ زده و فریز شده دارای مواد مغذی بیشتری نسبت به نوع تازه آن می باشند،بعلاوه قیمت کمتری هم دارند.به عنوان مثال یک دسته اسفناج یخ زده ۵۰ سنت ارزان تر از اسفناج تازه است یا ۱۰ اونس تمشک یخ زده قیمتی معادل ۶ اونس تمشک تازه دارد.با همه این صحبت ها من نمی گویم که محصولات یخ زده را جایگزین محصولات تازه کنید زیرا محصولات تازه هم فوایدی دارند اما برای اینکه مطمئن شوید روزانه ۵ بار میوه مصرف میکنید آنها را در فریزر نگه داری کنید.

محصولات یخ زده و فریزری را مکمل خوراکی های تازه قرار دهید.از دیگر ویژگی های فریز کردن یک خوراکی این است که از خراب شدن آنها جلوگیری میکنید.

حالا آماده خریده میوه ها وسبزیجات یخ زده هستید؟

چندین ماده غذایی که که از مواد یخ زده تهیه میشوند:

  • به منظور درست کردن یک آبمیوه خوشمزه برای صبحانه مقداری تمشک و گیلاس یخ زده را با سبزیجات مخلوط کرده و سپس آن را میل کنید.
  • مقداری سبزی فریز شده را سرخ کنید سپس به آن آب گوشت،سیر،چاشنی،ادویه اضافه کرده و یک سوپ خوشمزه درست کنید.یکی از غذاهای مورد علاقه من سوپ بوروکلی و سبزی های معطر آسیایی سرخ کرده به همراه سیر،زنجبیل،فلفل خرد شده می باشد.
  • سبزیجات بخار پزشده به همراه سس سیرو ریحان. مثلا بروکلی با سس گوجه فرنگی،اسفناج و سس فلفل تند،گل کلم و سس کنگر فرنگی،لوبیا سبز فرانسوی بازیتون سیاه و سبز چند نمونه از انواع این غذا به همراه سسی خوشمزه میباشند.
  • برای درست کردن سوپ سبزیجات سبزی های فریز شده را در قابلمه ایی سرخ کرده سپس به آن سیر،ادویه،آب گوشت اضافه کنید.ابتدا با شعله زیاد و سپس ۱۰ دقیقه با شعله کم آن را بپزید،و در انتها به سوپ سبزیجات خود لوبیا یا عدس اضافه کنید.
  • یک قاشق میوه یخ زده را به املت،ماست یا سالاد خود اضافه کنید و سپس میل کنید.
  • یک غذای جادویی درست کنید:گیلاس،تمشک،هلو را با کمی آبلیمو و زنجبیل سرخ کنید و روی آن را با کره بادام زمینی،دارچین،شربت افرا،و جو دو سر تزئین کنید.

ترجمه و تهیه توسط گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي