خروپف، ضعف حافظه مي‌آورد

به گفته يك متخصص گوش، حلق و بيني، كساني كه در خواب خروپف مي‌كنند، به علت كاهش اكسيژن‌رساني به مغز، دچار ضعف حافظه مي‌شوند.
خروپف، ضعف حافظه مي‌آورد

دكتر ابراهيم آذري زنجاني در گفت‌وگو با ايسنا افزود: هنگام خروپف‌هاي شديد، فرد دچار تنگي نفس مي‌شود كه در نتيجه آن اكسيژن كاهش يافته و دي‌اكسيدكربن خون افزايش مي‌يابد و باعث ايجاد مشكل در مغز و ضعف حافظه مي‌شود.

وي اظهار كرد: بر خلاف تصور بسياري، نوع بالش و شكل آن در ايجاد خروپف نقش چنداني ندارد. هر نوع مشكلي كه در بيني به وجود بيايد باعث ايجاد خروپف مي‌شود كه از بين آنها مي‌توان به انحراف و پليپ بيني، شكستگي‌هاي داخل بيني به گونه‌اي كه كاملا كج‌شده باشد و تومورهاي داخل بيني اشاره كرد.

وي ادامه داد: همچنين كساني كه گردن‌هاي كوتاه دارند و چاق‌ هستند نيز دچار خروپف مي‌شوند كه با كاهش وزن خود تا حد زيادي بهبود مي‌يابند. با افزايش سن كه در اثر آن عضلات حلق و زبان كوچك و شل مي‌شوند نيز خروپف‌ها شدت مي‌گيرد و حتي ممكن است كسي در جواني مشكلي نداشته باشد، اما در پيري به آن دچار شود.

وي در خصوص نحوه درمان خروپف گفت: درمان خروپف بايد بر اساس علت آن صورت بگيرد، مثلا كسي كه دچار انحراف و پليپ بيني باشد بايد آن را جراحي كند و اگر داراي گردن كوتاه و چاق بود با كاهش وزن خود از چربي‌هاي دور گردن كه در ايجاد خروپف موثر است، بكاهد.

 

 

گردآوری: گروه سلامت گهر

 

منبع: جام جم آنلاين

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه