خبر خوش برای کسانی که دنبال کار هستند

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 8 مرداد

با توجه به بحران بیکاری در ایران، یکی از مسئولان از راه اندازی سامانه ای برای کارجویان خبر داد که به نوعی خبر خوش برای کسانی که دنبال کار هستند است.

خبر خوش برای کسانی که دنبال کار هستند, پورتال خبری فرهنگی گهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از راه‌اندازی سامانه جامع بازار کار برای متقاضیان کار خبر داد و گفت: تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۳۰۰۰ تشکل خواهد رسید. احمد لطفی‌نژاد اظهار کرد: بسیاری از کارجویان به تصور آنکه شانس خود را در پیدا کردن شغل افزایش می دهند در چند سامانه ثبت نام می‌کنند همین مساله باعث می‌شود که آمار صحیحی از تعداد کارجویان و بیکاران نداشته باشیم در حالی که با ایجاد سامانه جامع بازار کار بسیاری از این معایب و مشکلات حل می‌شود و کارجویان شانس بیشتری برای یافتن فرصتهای شغلی مناسب به دست می‌آورند.

وی با بیان اینکه ۲۴ درصد کارگران کشور در استان تهران فعالیت دارند، گفت: باوجود آنکه استان تهران در مقایسه با کل کشور جمعیت کمتری را در خود جای داده اما فرصتهای شغلی در این استان نسبت به کل کشور بیشتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در عین حال از افزایش تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به ۳۰۰۰ تشکل در افق ۱۴۰۴ خبر داد و بر لزوم نظارت بر تشکیلات کارفرمایی و کارگری تاکید کرد.

به گفته لطفی نژاد، ‌توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این امکان را فراهم می‌کند که در زمینه تولید و خدمات با یکدیگر مشارکت داشته باشند و به شرکای اجتماعی قدرتمندی تبدیل شوند.وی به علل استقبال مردم از دستفروشان اشاره و اظهار کرد: دستفروشان دارای مکان ثابتی نیستند و اجاره غرفه و مغازه نمی‌دهند از طرفی به سود کم راضی هستند به همین دلیل مردم به سراغ آنها می‌روند.

لطفی‌تژاد دستفروشی را نوعی اشتغال پنهان و غیر رسمی دانست و با تاکید بر ساماندهی دستفروشان در بازارچه‌های صنفی، گفت: دستفروشان باید در اصناف خود متمرکز شوند تا هم نظارت بر آنها صورت گیرد و هم حالت رسمی پیدا کنند.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به حضور ۴۰۰ هزار واحد صنفی در استان تهران اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۸۰ هزار واحد غیر رسمی ولی دارای پروانه کسب هستند که در این باره مطلبی بیان نمی‌شود در حالی که کار دستفروشان امرار معاش و تامین هزینه‌های زندگی است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي