خبر بسیار نا خوشایندی برای تمام مردم جهان / عکس

تاريخ : 20 مهر

شاید شکلات دوست ها بخواهند این خوردنی های فوق العاده خود را انبار کنند چرا که براساس هشدار کارشناسان با افزایش تقاضای جهانی کاکائو دنیا ظرف هفت سال آینده تمام می شود.

خبر بسیار نا خوشایندی برای تمام مردم جهان / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهرکارشناسان صنعت کاکائوسازی که هفته گذشته در لندن گردهمایی داشتند پیش بینی کردند که در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۲۰ کاکائو در دنیا تمام می شود.«آنگوس کندی» کارشناس چشیدن مزه شکلات گفت: ذخیره کاکائو در دنیا وجود خواهد داشت اما این امر راه حل مشکل ما نیست. هفت سال زمانی است که ما در اختیار داریم تا مشکلمان را حل کنیم.

غول های تولید محصولات کاکائویی یادآور شده اند که در دنیا مزارع کاکائو برای پاسخ به نیاز در حال رشد جهانی وجود ندارد.آنها هشدار دادند که جهان نیاز به یک سیاره زمین دیگر دارد تا بتوان شکافی که در صنعت شکلات ایجاد شده را پر کرد.

خبر بسیار نا خوشایندی برای تمام مردم جهان / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

کندی افزود: اگر تقاضا برای شکلات و کاکائو در همین نرخ باقی بماند، ما به یک سیاره زمین دیگر نیز نیاز داریم. ما در حال از بین بردن کل کاکائو هستیم و مشکل این است که فضای کافی برای کشت و زرع کاکائو دیگر وجود ندارد.

قیمت کاکائو ظرف چند سال آینده افزایش می یابد و با این روند شاید نام های بزرگ شکلات سازی شکلات های خود را بدون مغز و میوه در اندازه های کوچک بسازند تا قیمت را ناگهانی افزایش دهند.مصرف کاکائو در اروپا و آمریکا افزایش اندکی داشته اما مصرف این ماده خوردنی خوشمزه در آسیا سربه آسمان گذاشته است.

منبع:ایران ناز
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي