خانه را برای مقابله با آلرژی پاییزی آماده کنید

تاريخ : 6 شهریور

با شروع فصل پاییز افرادی که مستعد ابتلا به آلرژی‌های فصلی هستند به دنبال راهی برای رهایی از این مشکل و کاهش علائم آلرژی می‌گردند.

متخصصان شیوه‌های مختلفی را برای کاهش علائم آلرژی فصلی ارائه می‌کنند که یکی از انواع موثر آن کاهش عوامل آلرژی‌زا در فضاهای مختلف خانه است.

خانه را برای مقابله با آلرژی پاییزی آماده کنید, پورتال خبری فرهنگی گهر

شبکه خبری فاکس نیوز در یک گزارش تازه چند راهکار موثر برای آلرژی‌زدایی از فضای خانه و کاهش علائم حساسیت فصلی در افراد مستعد ارائه کرده که به شرح زیر است:

– در فصل آلرژی فرش‌ها را جمع کنید

عوامل آلرژی‌زا مانند گرده‌ها از هوا سنگین‌تر هستند و سریعا روی فرش می‌نشینند. این آلرژی‌زاها وقتی راه می‌روید یا جارو برقی می‌کشید دوباره در هوا پخش می‌شوند. بنابراین برای جلوگیری از انتشار این عوامل آلرژی‌زا بهتر است به جای فرش از پارکت یا کف‌پوش استفاده کنید.

– پرده‌ها را تمیز کنید

پرده‌ها هم مانند فرش‌ها عوامل آلرژی‌زا را جذب می‌کنند. بهتر است پرده‌ها را هر از گاهی بشویید یا از کرکره استفاده کنید.

– از رشد قارچ‌ها جلوگیری کنید

هاگ قارچ‌ها عوامل آلرژی‌زای شایعی هستند که باعث عطسه و آبریزش بینی می‌شوند. قارچ‌ها در مکان‌های تاریک و مرطوب مانند زیرزمین، حمام و سینک ظرفشویی رشد می‌کنند. اگر در مناطق مرطوب زندگی می‌کنند برای جلوگیری از رشد قارچ‌ها از یک دستگاه رطوبت‌زدا استفاده کنید و رطوبت را زیر ۶۰ درصد حفظ کنید.

– هوا را درست تهویه کنید

هرچند هود گاز یا هواکش حمام، هوا را تمیز می‌کنند اما فقط موجب تمیزی هوای داخل خانه می‌شوند و به همین دلیل در تهویه هوا تاثیر ناچیزی دارند. به این ترتیب توصیه می‌شود که یک دستگاه تهویه هوا در بیرون از خانه نیز نصب کنید.

– از دستگاه‌های خراب تهویه هوا خلاص شوید

بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی برای از بین بردن آلرژی‌زاها از دستگاه تهویه هوا استفاده می‌کنند. بسیاری از این دستگاه‌ها فیلترهای کم‌بازده‌ای دارند که باعث ایجاد جریان هوای نامناسب در خانه می‌شوند. بنابراین قبل از خرید این دستگاه‌ها مطمئن شوید که فیلترهای مناسبی داشته باشند و بتوانند ۹۷ تا ۹۹ درصد ذرات معلق در هوا را جذب کنند.

– دستگاه تهویه هوا را تمیز کنید

آلرژی بسیاری از افراد با روشن کردن وسایل تهویه تشدید می‌شود. فیلترهای کثیف و نیز گرد و خاک روی آنها باعث تشدید آلرژی می‌شود. بنابراین هر سه ماه یک بار فیلترهای دستگاه تهویه را تمیز یا تعویض کنید.

– اتاق خوابتان را تمیز کنید

گرد و خاکی که روی رختخواب جمع می‌شود نیز عامل تشدید عطسه و آبریزش بینی است. برای کاهش علائم آلرژی، رختخواب خود را بخارشوی کنید.

– خانه را مرتب نگه دارید

گردگیری در خانه نامرتب و شلوغ سخت است. بنابراین خانه را دائما مرتب و تمیز کنید و زیر تختخواب‌ها و کاناپه‌ها را نیز فراموش نکنید.

 

منبع: isna.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي