خانه ای گرم با چشم اندازی هیجان انگیز در نیوزیلند

خانه Evill که در نلسون، نیوزیلند واقع شده، پروژه ای مسکونی است که توسط Studio Pacific Architecture طراحی و اجرا شد.
این شرکت به واسطه ارائه پروژه های ممتاز در رقابت های خلاقانه و قابل توجهی که در این کشور برگزار می شود، رتبه های خوبی کسب کرده است.
خانه Evill، در نزدیکی رودخانه Waimea قرار دارد، کما اینکه طرح آن از همان شروع کار تا مرحله اجرا در فضایی گرم و خوشایند رو به رودخانه و نماهای اطراف انجام شد.
این خانه که دور تا دور یک حیاط مرکزی بنا شده، حکم یک عقب نشینی را دارد که با محیط پیرامون خود ارتباط خاصی برقرار می کند. زمینی که خانه در آن واقع شده قبلا پوشیده از درختان بلند کاج بود.
واقعیت جالب توجه این است که این خانه نیز بطور کامل از چوب درخت کاج ساخته شده، یعنی بافت خانه به معنای واقعی کلمه از جنس همان چیزی است که در زمین آن روییده است.

خانه Evill، سه جناح (عمارت) دارد. هر سه جناح طوری طراحی شده اند که دور تا دور آنها از داخل رو به حیاط باز می شود و جلوی آنها مجسمه های بالیایی قرار دارد که انعکاس آنها در استخر پیرامون حیات مشهود است.
قست خارج هر عمارت نیز دور تا دور با سنگ ریزه های بالیایی پوشیده شده است.
وجه خارجی هر جناح نمایی بر فراز مصب رود و جزر و مد آن دارد، چشم اندازی که به آرامی تغییر می کند؛ آبی نقره گون که در مد جریان می یابد و به آهستگی فروکش می کند.
عمارت مرکزی، منطقه نشیمن را در خود جای می دهد (مشتمل بر آشپزخانه و قسمت ناهارخوری)، در حالی که دو تای دیگر، اتاق کار و اتاق های خواب را در بر می گیرند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه