حمله مگس های سفید به تهران

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 20 شهریور

حمله مگس های سفید به تهران

علیرضا نادری، مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر خصوص مصاحبه اخیر یکی از کارشناسان در زمینه ” حمله مگس‌های سفید به تهران”، اظهار داشت: بنده با دستور سازمان محیط زیست این موضوع را بررسی کردم که مشاهد شد، چنین موضوعی وجود نداشته است.

وی با بیان این‌که برخی حشرات سفید رنگ، تحت عنوان ” مگس سفید”  وجود دارند، افزود: این حشرات به انسان‌ها بیماری منتقل نکرده و ممکن است در برخی مناطق که گیاهان نامناسب (میزبان چنین حشراتی) کاشته شده‌‌ است این حشرات مشاهده و افزایش یابند.

حمله مگس های سفید به تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اگر این حشرات در شمال غرب دیده شده است باید بگویم به دلیل آب راکد در دریاچه خیلج فارس و عدم بارندگی است، که بنده قبل از احداث این دریاچه، تذکرات لازم را داده بودم.

نادری افزود: این حشرات سفید رنگ از شیره گیاهان تغذیه کرده و باعث خشکی آن‌ها می‌شوند و با انسان‌ کاری نداشته و نیش نمی‌زنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا این حشرات در مناطق خیابان جمهوری و کریمخان تهران بسیار است، اظهار داشت: ورود گیاهان میزبان این حشرات در برخی از پارک‌ها شاید دلیل اصلی این حضور است همچنین جابه‌جایی برخی گیاهان نیز باعث این امر می‌شود، بنابراین باید ابتدا برای بررسی به سراغ پارک‌های اطراف این منطقه رفت.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در برخی از مناطق اطراف تهران نیز شاهد حشراتی است که به دلیل عدم بارندگی و زمین‌های زراعی است که این امر این طبیعی بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کند و حادثه‌ساز نیست.

نادری با بیان اینکه حشراتی با اصطلاح مگس سفید در میرداماد، شریعتی و پارک پردیسان مشاهده نشده است، بنابراین به دلیل ورود برخی گیاهان این امر در برخی مناطق رخ‌داده است، افزود: برای مبارزه با چنین حشراتی با مشکل مواجه نیستیم چراکه با رهاسازی کفش‌دوزک می‌توانیم این موضوع را حل کنیم.

وی با اشاره به این‌که ممکن است پیمانکار بدون اطلاع کاشت برخی از گیاهان را در پارک‌ها قبول می‌کند، اظهار داشت: هنوز در خصوص وجود و افزایش حشرات سفید رنگی که می‌گویید سازمان محیط‌زیست به بنده که مسئول این امر هستم، نامه‌ مکتوب نداده است درواقع سازمان محیط زیست در این زمینه هنوز ورود نکرده است.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اگر تعداد این حشرات در سطح شهر تهران افزایش یافته است جای سوال داشته و باید منشاء مشخص شود و حتماً موضوع را بررسی خواهیم کرد.

منبع: tasnimnews.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي