حضور شیرین گرامی با حجاب کامل در مسابقه مردان آهنین جهان + عکس و بیوگرافی

تاريخ : 22 مهر

یک دختر ایرانی به نام شیرین گرامی به عنوان نماینده ایرانی با حجاب کامل در مسابقه مردان آهنین جهان شرکت کرده است. در ادامه عکس ها و بیوگرافی شیرین گرامی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

حضور شیرین گرامی با حجاب کامل در مسابقه مردان آهنین جهان + عکس و بیوگرافی, پورتال خبری فرهنگی گهر

رقابت های سه گانه جزء سخت ترین مسابقه ها در جهان هستند که یک دختر ایرانی با حجاب کامل در این رقابت ها حضور یافت. شیرین گرامی ۲۶ ساله نخستین “سه گانه کار ” زن ایرانی است که امسال در مسابقات جهانی “سه گانه ” – موسوم به مرد آهنین – در هاوایی آمریکا با حجاب اسلامی و به عنوان نماینده ایران شرکت خواهد کرد.

سایت خبری ” sports illustrated” با انتشار این خبر نوشت “شیرین گرامی ” که پیشتر با سابقه حضور با حجاب اسلامی در مسابقات سه گانه لندن (۲۰۱۳) رکورد دار شده است؛ برای نخستین بار به عنوان یک بانوی ایرانی با حجاب اسلامی کامل در مسابقات سه گانه در هاوایی آمریکا شرکت خواهد کرد.

شیرین گرامی خود درباره حضورش در مسابقات سه گانه هاوایی می گوید:
” این نخستین بار است که یک زن به نمایندگی از ایران در مسابقات مرد آهنین (سه گانه استقامتی شنا، دوچرخه سواری و دو) شرکت می کند. آنچه برای من مهم است ایجاد فرصت دسترسی ورزش سه گانه برای تمامی زنان علاقه مند و بهره مندی از مزایای جسمانی، روانی و اجتماعی ورزش برای بانون است. به نظر من مساله مهم دسترسی زنان به امکان انجام این ورزش است.”

بر اساس این گزارش شیرین گرامی برای نخستین بار به عنوان نماینده رسمی ایران در مسابقات شنای ۲.۴ مایلی ، مسابقات دوچرخه سواری ۱۱۲ مایلی و نیز ماراتن ۲۶.۲ مایلی شرکت خواهد کرد.

او درباره پوشش کامل خود گفته است: به نظر من نوع پوشش الزاما به عنوان یک مانع نیست. با فناوری های پیشرفته امروز می توان لباس هایی طراحی کرد که هم بشود ورزش کرد و هم بدن خود را پوشاند . من در این مسابقات فوق العاده کنجکاو هستم تا تاثیر نوع پوششم را بر فعالیت های ورزشی ام ببینم.”

او با اشاره به نوپا بودن این رشته ورزشی در ایران می گوید در این رشته مردها نیز با مشکلات زیادی از جمله امکانات مواجه هستند.خانم گرامی مقیم بریتانیا – لندن – است.

حضور شیرین گرامی با حجاب کامل در مسابقه مردان آهنین جهان + عکس و بیوگرافی, پورتال خبری فرهنگی گهر

حضور شیرین گرامی با حجاب کامل در مسابقه مردان آهنین جهان + عکس و بیوگرافی, پورتال خبری فرهنگی گهر

شیرین گرامی نخستین زن ورزشکار ایرانی در رشته سه‌گانه است که پس از به دست آوردن مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی اتحادیه بین المللی ورزش سه‌گانه، در شهریور سال ۱۳۹۲ خورشیدی در مسابقات جهانی لندن شرکت کرد وی اگر چه در رتبه ۷۸ ام ایستاد ولی عنوان نخستین زن ایرانی شرکت‌کننده در این رشته را از آن خویش کرد.

پیش از حضور شیرین، به دلیل مشکل عدم پذیرش پوشش اسلامی در بخش شنا، زنان ورزشکار ایرانی تنها می‌توانستند در ماده دوگانه شرکت کنند ولی گرامی که با پوششی متفاوت با سایر ورزشکاران وارد میدان شد با همکاری برگزارکنندگان خود را برای مرحله شنا آماده کرد. مسئولین اتحادیه بین المللی سه گانه در یک متری خط شروع شنا یک چادر گذاشته بودند تا گرامی در آن لباس غواصی بپوشد و در یک متر بعد از پایان خط شنا هم چنین چادری قرار دادند تا او در فضایی محفوظ لباس خود را عوض کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي