جولان مانتوهای جلوباز در بازار

تاريخ : 10 تیر

جولان مانتوهای جلوباز در بازار

جولان مانتوهای جلوباز در بازار, پورتال خبری فرهنگی گهر

هر سالی که می گذرد، بدحجابی‌ها شکل و شمایل نوینی به خود می‌گیرند، تا جایی که دیگر حضور در مانتو فروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم. مانتو هم دیگر معنای خود را از دست داده و بیشتر شبیه شنلی شده که تنها روی شانه ها آویزان می شود و از روبرو چیزی به نام «مانتو» دیده نمی‌شود.

جولان مانتو‌های عجیب در بازار/ ویترین‌هایی که بی‌هویتی را به نمایش می‌گذارند

با گرم شدن هوا لباس‌هایی نامتعارف بر تن برخی جوانان خودنمایی می‌کند که حساسیت‌ها را برای کیفیت حجاب افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مانکن‌هایی که پشت شیشه ویترین مغازه‌ها جا خوش کرده‌اند با داغی تابستان شکل و شمایل متفاوتی پیدا کرده اند البته این موضوع در شکل و اندازه مانتوها بیشتر به چشم می خورد.

فرقی نمی‌کند اگر مغازه‌های شمال تا جنوب شهر را هم که بگردی تمام مانتوها شبیه به هم هستند  و تنها تفاوت مغازه ها در فروشندگانی است که می‌خواهند با مرغوب نشان دادن کالای خود، هزینه اجاره مغازه و دیگر مخارج را از مشتری بگیرند.

جولان مانتوهای جلوباز در بازار, پورتال خبری فرهنگی گهر

با اینکه هرساله طراحان و تولید کننده هایلباس ایرانی تلاش می کنند که مدلی را با پوشش مناسب طراحی کنند و در بازار ترویج دهند اما باز هم ویترین های مغازه‌ها پر است از مانتوهایی که به مانتو شباهتی ندارند.

فروشگاههایی که خریداران را وادار می‌کنند آنچه را خرید کنند که این طرح ایرانی مخالف است، این را می‌توانی با گشت و گذار چند ساعته در بازاهای تهران مشاهده کرد.

اما به سراغ حمید قبادی کارگروه مد و لباس رفتیم تا پیگیر شویم چرا در این سالها طرح های ایرانی نتوانستند جای خود را در بازار گسترده  مانتو باز کنند؟

جولان مانتوهای جلوباز در بازار, پورتال خبری فرهنگی گهر

جولان مانتوهای جلوباز در بازار

حمید قبادی مدیر کارگروه مد و لباس ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسم گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص وضعیت بازار مانتو اظهار داشت: موضوع ارائه لباس متناسب با فصل های مختلف، همواره توسط هنرمندان طراح در حال انجام است و حضور طرح های نامناسب در بازار به معنای ناتوانی و یا موفق نبودن طراحان و تولید کننده های ایرانی نیست، به هرحال طبیعی است که برخی افراد بنا به دلایل مختلف دارای سلیقه های مختلف باشند.

جولان مانتوهای جلوباز در بازار, پورتال خبری فرهنگی گهر

مانتوهای جلوباز در بازار

قبادی تصریح کرد: با وجود اینکه طرح های ایرانی و مناسب از سوی تولید کنندگان در بازار ارائه شده است اما معتقدم که هنوز نیاز صدرصد جامعه را رفع نکرده و باید اجازه بدهیم طی فرایند چند ساله به نتیجه برسیم .

 

جولان مانتوهای جلوباز در بازار, پورتال خبری فرهنگی گهر

تابستان داغ با مانتوهای جلوباز در بازار

این تغییر روش و حرکت کردن به سمت پوشش متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی را باید در بین سرمایه گذاران این حوزه جا بیندازیم، در مکان هایی چون تجریش ، هفت تیر، خیابان پیروزی که نقاط عرضه لباس بانوان هستند می توان تعدادی فروشگاه با طرح های مناسب پیدا کرد اما با وجود اینکه در حوزه  طراحی خوب عمل کردیم، در سرعت کند پیش می رویم.

البته بیشتر برخی دستفروش ها و واحدهای بدون مجوز این کار را انجام می دهند از این رو از اتحادیه های ذیربط درخواست کردیم تا براساس ضوابط تعیین شده پیگیر شوند و نظارت کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي