جنتی : فیلم 50 کیلو آلبالو واقعا مشکل دارد!

 فیلم ۵۰ کیلو آلبالو که حالا اکران آن به اتمام رسیده از دید وزیر ارسال دارای مشکل بوده و نباید اکران می شده!

جنتی : فیلم 50 کیلو آلبالو واقعا مشکل دارد!, پورتال خبری فرهنگی گهر

بعد از اظهارات علی جنتی وزیر ارشاد در دیدار با آیت ا.. مکارم شیرازی در قم که از این گفته بود که محتوای این فیلم به هیچ عنوان مناسب نبود و اگر از چگونگی این فیلم اطلاع داشتم اجازه ساخت و اکران آن را نمی داد.

حبیب ایل بیگی رییس اداره نظارت اما در واکنش به جنتی از این گفت که هر فیلمی که اکران می شود نباید براساس سلیقه مدیران باشد.

این تناقض گفته های مدیر پایین دستی با مدیر بالادستی موجب شد مانی حقیقی در نامه ای خطاب به وزیر ارشاد به گلایه از وضعیت پیش آمده بپردازد و از این بگوید که فیلمنامه اش نه یک بار که سه بار در سالهای ۸۸، ۹۳ و ۹۴ از ارشاد پروانه ساخت گرفته و البته با اعمال ۱۷ مورد اصلاحیه هم پروانه نمایش گرفته است.

علی جنتی وزیر ارشاد اما در تازه ترین گفتگویش که با “شرق” انجام شده مجددا بر موضع خود درباره این فیلم تأکید کرده و به صراحت آن را اثری مغایر سیاستهای دولت دانسته است و در پاسخی مستقیم به ایل بیگی از اشتباه بودن تصمیم آنهایی گفته که مجوز اکران این فیلم را داده اند.

اخیرا بار دیگر حواشی‌ای درباره دو فیلم شکل گرفته است؛ برای مثال درباره فیلمی مانند «٥٠ کیلو آلبالو» با وجود پشت‌سرگذاشتن مراحل قانونی در سازمان سینمایی، از سوی برخی‌ها فشار آورده می‌شود تا نسخه نمایش خانگی آن اصلاح یا همان سانسور شود. این در حالی است که اظهارات آقای نوش‌آبادی، ‌سخنگوی وزارتخانه، در نشست مطبوعاتی اخیر، ‌مبنی بر ممیزی فیلم در نمایش خانگی، مهر تأییدی بر سخنان معترضان بود. دراین‌صورت آیا وزارت ارشاد از مواضع خود عدول نکرده است؟ ‌

فیلم «٥٠ کیلو آلبالو» با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، ‌اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراض‌هایی که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم. واقعا فیلم نامناسب و مغایر سیاست‌های دولت است. فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج می‌کند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین من شخصا مخالف اکران این فیلم هستم. ربطی به مخالفت برخی رسانه‌ها هم ندارد.

 دراین‌صورت چه کسانی مسئول آن هستند؟

کسانی که مجوز اکران آن را داده‌اند و منتخب وزارت ارشاد هستند. این جزء اشتباهات آنان است.

  به‌هرحال اکران فیلم با وجود فروش بسیار خوبش به پایان رسیده است؛ آیا در نسخه نمایش خانگی باید اصلاح شود؟ ‌

حتما باید اصلاح شود.

 پاسخ‌ شما به نامه سرگشاده کارگردان فیلم «٥٠ کیلو آلبالو» چیست؟

باید نامه ایشان را بخوانم.

منبع: سینماژورنال

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي