جلوگیری از سرطان پوست با نوشیدن قهوه

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 2 بهمن

جلوگیری از سرطان پوست با نوشیدن قهوه

جلوگیری از سرطان پوست با نوشیدن قهوه, پورتال خبری فرهنگی گهر

جلوگیری از سرطان پوست با نوشیدن قهوه

تحقیقات جدید نشان داد که نوشیدن قهوه به طور منظم ممکن است افراد را در برابر «ملانوم» بدخیم محافظت کند.

ملانوما به تومور با منشا سلولهای ملانین‌دار گویند. این تومور بدخیم اصولاً یک تومور پوستی است. درمان آن در مراحل اولیه جراحی و برداشتن ضایعه‌است. بروز ملانوما با تابش طولانی مدت نور آفتاب مرتبط است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه به طور منظم ممکن است افراد را در برابر ملانوم بدخیم، (علت مرگ و میر پوست سرطان) محافظت کند.

براساس مطلب منتشر شده در مجله موسسه ملی سرطان (JNCI)، مصرف‌کنندگان قهوه افرادی که روزانه ۴ فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند، ۲۰ درصد کمتر احتمال دارد تا به ملانوم بدخیم ابتلا شوند.

این تحقیقات نشان داد که ۵۵.۹ مورد ملانوم سالانه در هر۱۰۰  هزار نفر در افرادی که در روزانه حداقل چهار فنجان قهوه نوشیدند دیده شده است و در مقابل ۷۷.۶۴ مورد در میان افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند؛ دیده شده است.

محققان داده‌های افراد را در خصوص نوشیدن قهوه و ابتلا به ملانوم را بررسی کردند.

این تحقیقات بر روی افراد بازنشسته که قهوه مصرف می‌کردند و عوامل دیگر از جمله ورزش، مصرف الکل و شاخص توده بدن که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را تحت تاثیر قرار دهد، تمرکز کرد.

محققان در نظر دارند مطالعات بیشتری را در گروه‌های دیگر از مردم انجام دهند.

با وجود اختلاف در مورد فواید قهوه، تعدادی از تحقیقات نشان داده‌اند که نوشیدن قهوه در حد اعتدال می‌تواند فرد را در برابر بیماری‌های قلبی و چند اختلال سلامت دیگر محافظت کند.

کافئین موجود در قهوه همچنین می‌تواند توابع ذهنی و شناختی از طریق تحریک بسیاری از مناطق از مغز که بیداری، انگیختگی، خلق و خوی و غلظت را تنظیم می‌کند را بهبود بخشد.

مصرف روزانه ۲ تا ۴ فنجان نوشیدنی با خطر کاهش بیماری‌های قلبی و یا مرگ ناشی از علل دیگر، از جمله سکته مغزی و سرطان، تا ۲۰ درصد در ارتباط است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي