جزییات ویژه برنامه‌های سال تحویل

شبکه‌های یک و آموزش برای سال تحویل ویژه‌برنامه‌هایی با بخش‌های متنوع شامل اهدای سیب طلایی، اجرای نمایش‌های زنده و گفت‌وگو با هنرمندان، ورزشکاران، طنزپردازان و … را در نظر گرفته‌ است که اجرای برنامه شبکه یک به‌عهده پدرام کریمی است و برنامه شبکه آموزش را شهرام شکیبا، رضا رفیع و مسعود فروتن اجرا خواهند کرد.

جزییات ویژه برنامه‌های سال تحویل

برترین‌های سال ۹۲

احسان ارغوانی، تهیه‌کننده ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه‌یک در این باره به جام‌جم گفت: برای ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه یک تقریبا ۲۰ ساعت زمان درنظر گرفته‌ایم و از ۸ صبح بیست و نهم اسفند آغاز می‌شود و تا ۵/۳ بامداد اول فروردین ادامه خواهد داشت. مجری اصلی برنامه پدرام کریمی است. وی با اشاره به دیگر مجریان این برنامه افزود: برای بخش‌های مختلف برنامه تحویل سال از دیگر مجریان شبکه یک همچون مبینا نصیری و نیلوفر امینی‌فر هم استفاده خواهیم کرد. یکی از بخش‌های ویژه‌برنامه، اهدای سیب طلایی به برترین‌های سال ۹۲ است.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب برترین‌های سال ۹۲ گفت: این برترین‌ها در همه حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و… خواهد بود. ما تمام سریال‌هایی را که امسال از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود، مورد بررسی قرار خواهیم داد و بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر مرد و زن، موسیقی و تیتراژ را انتخاب خواهیم کرد و سیب طلایی را به‌آنها اهدا می‌کنیم.

ارغوانی اشاره کرد: در بخش‌های دیگر هم بهترین کشاورز، بهترین خلبان، بهترین راننده تاکسی و… را هم انتخاب کرده و با سیب طلایی از آنها قدردانی می‌کنیم.

کنسرت زنده در سال تحویل

این تهیه‌کننده درباره انتخاب سیب به عنوان یک نماد گفت: سیب یکی از سمبل‌های سفره هفت‌سین و نشانه تندرستی است؛ به همین دلیل ما سیب را برای قدردانی از برگزیدگان انتخاب کردیم.

یکی از کارگردانان هنری ویژه‌برنامه تحویل سال هم اشکان خطیبی است. البته از کارگردانان دیگر هم استفاده خواهیم کرد، چون مدت ویژه‌برنامه سال تحویل زیاد است.

ارغوانی با اشاره به دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه تحویل سال افزود: برنامه سال تحویل ساختار ویژه و جذابی خواهد داشت و برای اولین‌بار کنسرت زنده را در یک برنامه تلویزیونی پخش خواهیم کرد. اطمینان دارم این بخش برای بینندگان تلویزیون جذابیت خواهد داشت. اجرای نمایش زنده و بازدید هنرمندان با خانواده‌های شهدا از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه تحویل سال است. این تهیه‌کننده درباره حضور هنرمندان در این ویژه‌برنامه گفت: ما سعی می‌کنیم از دعوت هنرمندان تکراری پرهیز کنیم و برخلاف سال‌های قبل گفت‌وگوهای زیادی را برای این برنامه در نظر نگرفته‌ایم. در واقع بخش اندکی از برنامه به گفت‌وگو با هنرمندان اختصاص دارد.همچنین از تیم‌های ملی فوتبال، والیبال، هندبال و… دعوت می‌کنیم تا همراه خانواده‌هایشان در برنامه حضور داشته باشند.

بهار تازه شروع شده

شبکه یک از اول تا سیزدهم فروردین هر شب ویژه‌برنامه بهار تازه شروع شده را پخش می‌کند. پخش این برنامه بعد از پایان سریال پایتخت ۳ شروع می‌شود و تا ۲ بامداد در این شبکه ادامه دارد. تهیه‌کنندگی این برنامه هم به‌عهده احسان ارغوانی است.

ارغوانی درباره این برنامه به جام‌جم گفت: این برنامه با اجرای پدرام کریمی از شبکه یک پخش می‌شود و ساختار برنامه ترکیبی و گفت‌وگومحور است. در این برنامه با اقوام مختلف گفت‌وگوهای خاص و متفاوت خواهیم داشت. بویژه این ‌که با هنرمندان و ورزشکاران اقوام مختلف صحبت می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین هر شب سعی می‌کنیم با یکی از استان‌ها در ارتباط باشیم و از یکی از مجریان همان استان استفاده کنیم. این برنامه زنده از شبکه یک پخش می‌شود. تلاش می‌کنیم با خوانندگان نسل قدیمی و جوان اقوام مختلف گفت‌وگو کنیم. با توجه به شهادت حضرت فاطمه(س) در روز چهاردهم فروردین، این برنامه در روز سیزدهم فروردین متناسب با دهه فاطمیه پخش شده و پخش موسیقی‌ها قطع می‌شود.

پرونده برای ماندگارهای طنز

ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه آموزش هم به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی پخش می‌شود. قمیشی در این باره به جام‌جم گفت: ویژه‌برنامه تحویل سال این شبکه به مدت پنج ساعت خواهد بود و از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پخش می‌شود. در این برنامه طنزپردازانی که به مرحله نیمه‌نهایی و نهایی برنامه قندپهلو راه‌پیدا کرده‌اند، مهمان برنامه هستند.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه آموزش با دیگر شبکه‌های تلویزیونی که بدرستی از ظرفیت چهره‌های سینمایی، تلویزیونی و ورزشی استفاده می‌کنند، تفاوت دارد. ما به‌هیچ‌وجه از چهره‌های هنری و ورزشی دعوت نخواهیم کرد و مهمانان ما طنزپردازان عرصه مکتوب اعم از شاعران، نثرنویسان، طراحان و کاریکاتوریست‌ها هستند.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: توجه به محیط‌زیست و ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی از محور‌های اصلی ویژه‌برنامه تحویل سال است.

تحویل سال با «گوشه دل تهرون»

شبکه تهران هم برای سال تحویل برنامه «گوشه‌دل‌تهرون» را در دست تولید دارد. این برنامه را رامبد جوان کارگردانی می‌کند. روز یکشنبه علی دارابی، معاون رسانه ملی در امور تلویزیون از پشت صحنه این برنامه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دارابی در این مراسم از تدارک گسترده صدا و سیما برای لحظه تحویل سال و همچنین برنامه‌های نوروزی رسانه ملی در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی خبر داد و گفت: برخی از شبکه‌ها از بیست‌وهشتم اسفند به استقبال سال نو می‌روند و برخی از شبکه‌ها نیز از بیست‌ونهم اسفند برنامه‌های سال تحویل خود را آغاز‌می‌کنند.

دارابی برنامه گوشه دل تهرون را یک نوآوری در تولید برنامه‌های نوروزی و لحظه تحویل سال دانست و گفت: شبکه تهران نزدیک به ۱۲ ساعت برنامه تولیدی را از ساعت ۱۰ صبح بیست‌ونهم اسفند تا ۱۰ شب پخش می‌کند.

وی تاکید کرد: برنامه‌های نوروز امسال به لحاظ کمی و کیفی جهش خوبی داشته و علاوه بر مستند‌های جذاب، برنامه‌های زنده و تولیدی درباره گردشگری در تهران و ایران، بیش از ۱۲۰ فیلم سینمایی را که بیشتر آنها برای اولین‌بار پخش می‌شود، برای پر کردن ایام فراغت هموطنان آماده پخش کرده‌ایم.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه