جزییات طرح کاهش ساعت کاری زنان شاغل

دسته بندي : اجتماعی,⭐ اخبار
تاريخ : 16 خرداد

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : جزییات طرح کاهش ساعت کاری زنان شاغل
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

جزییات طرح کاهش ساعت کاری زنان شاغل, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس برای کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص با هم توافق دارند، گفت: این موضوع لایحه است و به لحاظ اعتبارات محل اشکال نیست چون این موارد قبلا دیده شده است.
به گزارش گهر، فاطمه آلیا گفت: موضوع «کاهش ساعت کاری زنان شاغل با شرایط خاص» از جمله معدود موضوعاتی است که دولت و مجلس بر روی آن توافق دارند.

وی ادامه داد: چرا که این موضوع لایحه است و به لحاظ اعتبارات محل اشکال نیست چون این موارد قبلا دیده شده است و مربوط به تمام بانوان شاغل نیست و تنها زنانی که دارای شرایط خاص هستند و مادرانی که فرزند معلول دارند مشمول این لایحه می‌شوند.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که هفته آینده در دستور صحن علنی قرار بگیرد، بخشی از بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی هفته‌ای ۴۴ ساعت کار می‌کنند که در این مورد مشکلی نیست اما در مورد کسانی که مشمول قانون کار یا تأمین اجتماعی هستند نیز تبصره‌ای لحاظ شده است و نگرانی این بخش هم برطرف شده است و آن اینکه دولت به صورت پلکانی به کارگاه‌های تحت پوشش تسهیلاتی ارائه دهد و مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شود این تبصره مشکلی برای تأمین اجتماعی نیست با توجه به اینکه در صحن علنی مطرح می‌شود سایر نمایندگان می‌توانند پیشنهادات خود را ارائه دهند اما تسهیلات و تخفیف و اقدام به صورت پلکانی در این لایحه دیده شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون رویکرد سیاست‌های جمعیتی کشور ایجاب می‌کند که ما تسهیلاتی برای مادرانی که فرزندان زیر ۶ سال دارند قائل شویم در قوانین مربوط به معلولان هم این مورد را داریم که تسهیلاتی برای مادرانی که فرزندان معلول دارند هم قائل شویم بنابراین لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل با شرایط خاص لایحه بسیار مهم و مؤثری است و بهتر است کارشناسان و نمایندگان قبل از مطرح شدن لایحه در مجلس به جای نفی اصل موضوع پیشنهادات مثبت و ایجابی داشته باشند.

آلیا ادامه داد: با توجه به اینکه دولت و مجلس موافق این موضوع هستند وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی نیز باید به وظیفه خود عمل کند و شرایط اجرای این گونه قوانین را فراهم کند و موانع را از میان بردارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي