جزییات خبر ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری + شرایط

آخرین اخبار و شرایط و جزییات خبر ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری را در این مقاله آماده کرده ایم که در ادامه می خوانید

جزییات خبر ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری + شرایط

ثبت نام وام ضروري بازنشستگان کشوري از يکم آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۵ ادامه خواهد داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل صندوق بازنشستگي کشوري، عباس رشيدي، مديرکل امور فرهنگي و اجتماعي صندوق بازنشستگي کشوري امروز اعلام کرد: مهلت ثبت نام وام ضروري بازنشستگان کشوري از روز شنبه اول آبان ماه ۹۵ آغاز و تا يک ماه ادامه خواهد داشت.
رشيدي ادامه داد: بازنشستگان و موظفين مشترک اين صندوق مي توانند از تاريخ يکم آبان ماه با توجه به ضوابط اعلام شده، به سايت صندوق بازنشستگي کشوري به نشاني cspf.ir مراجعه و درخواست دريافت وام ضروري خود را ثبت کنند.
وي گفت: از ميان درخواست هاي ثبت شده، در دهه اول آذرماه ۹۵ قرعه کشي انجام مي شود که پس از مشخص شدن برندگان، ضمن اعلام اسامي افراد در سايت صندوق و ارسال پيامک به آنان، در شش مرحله و در بازه زماني دو ماهه وام ضروري به متقاضيان پرداخت خواهد شد.
رشيدي با بيان اينکه امسال به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوري وام ضروري پرداخت مي شود، اظهار داشت: مبلغ وام ضروري بازنشستگان از دو ميليون تومان به سه ميليون تومان افزايش يافته و بر همين اساس، سقف اعتبار وام نيز از ۵۰۰ ميليارد تومان در سال گذشته به ۷۵۰ ميليارد تومان رسيده است.
وي با اشاره به جزئيات وام ضروري بازنشستگان کشوري گفت: وام قرض الحسنه به مبلغ سه ميليون تومان، کارمزد چهار درصد، اقساط ۳۶ ماهه و بازپرداخت ۹۰ هزار تومان در ماه است که بازنشستگان پس از ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشي، ديگر نيازي به گذراندن مراحل بانکي همچون مراجعه به بانک و تشکيل پرونده يا ارائه وثيقه و ضامن ندارند.
رشيدي يادآور شد: مبلغ وام مستقيماً به حساب متقاضي در بانک صادرات که در سيستم احکام صندوق ثبت شده است و از اين حساب حقوق بازنشستگي و وظيفه خود را دريافت مي کند، واريز مي شود.
وي افزود: پس از قرعه کشي و بر اساس اولويت و با توجه به اينکه تامين اعتبار وام به صورت مرحله به مرحله انجام مي شود، پرداخت وام ضروري در شش مرحله دو ماهه و در مجموع هربار اعتباري معادل ۱۲۰ ميليارد تومان به برندگان پرداخت مي شود که تا پايان شش مرحله، تمامي ۲۵۰ هزار نفر، وام ضروري خود را دريافت مي کنند.
مديرکل امور فرهنگي و اجتماعي صندوق بازنشستگي کشوري با تاکيد بر اينکه اولويت با متقاضياني است که تاکنون وام ضروري دريافت نکرده باشند، گفت: اعلام شماره دفترکل، شماره ملي، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه در هنگام ثبت نام الزامي است.
رشيدي سپس با اشاره به پرداخت وام ضروري به وراث نيز اظهار داشت: اين وام تنها به يکي از وراث وظيفه بگير با توافق ساير ورثه امکان پذير است و بنابراين متقاضي بايد پس از دريافت فرم تعهد وراث و تکميل آن توسط ساير ورثه، براي تاييد، در اختيار مديريت هاي صندوق بازنشستگي کشوري در استان ها قرار دهد.
وي در خصوص وراث صغير و محجور نيز گفت: بايد در زمان دريافت وام، اصل حکم سرپرستي صادر شده توسط دادگستري ارائه شود.
رشيدي سپس به تاريخچه مختصري از پرداخت وام ضروري به بازنشستگان کشوري اشاره کرد و گفت: پيش از دولت تدبير و اميد، اعتباري حدود ۶۰ ميليارد تومان براي اين طرح اختصاص يافته بود که تنها ۴۰ هزار نفر بازنشسته اين وام را دريافت مي کردند.
وي يادآور شد: از سال ۱۳۹۳ و با رايزني هاي مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري با بانک عامل، سقف اعتبار وام با يک جهش قابل توجه، به ۴۰۰ ميليارد تومان افزايش يافت و تعداد وام گيرندگان نيز به ۲۰۰ هزار نفر رسيد.
رشيدي با اشاره به تلاش صندوق براي افزايش سقف وام در سال ۱۳۹۴، تصريح کرد: با وجود رايزني هاي صورت گرفته افزايش سقف اعتبار وام در اين سال محقق نشد، اما تعداد وام گيرندگان به ۲۵۰ هزار نفر افزايش يافت.
وي ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ نيز اعتبار تخصيص يافته از ۵۰۰ ميليارد تومان به ۷۵۰ ميليارد تومان و مبلغ وام به هر متقاضي نيز از دو ميليون تومان به سه ميليون تومان رسيد.
رشيدي تاکيد کرد: پرداخت وام ضروري به بازنشستگان کشوري يکي از اولويت هاي صندوق بازنشستگي کشوري در جهت افزايش رفاه اين عزيزان فرهيخته است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه