جریان جنجالی توییتری بین ظریف و سناتور آمریکایی

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 23 اسفند

مذاکرات هسته ای ایران همراه با خبرهای بسیارهمراه بوده و هست اما جریان جنجالی توییتری بین ظریف و سناتور آمریکایی این روزها فضای مجازی را پر کرده است. سایت گهر گزیده خبر را برای شما انتخاب کرده است.

.

جریان جنجالی توییتری بین ظریف و سناتور آمریکایی, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

دوشنبه «تام کاتن»، سناتور تازه‌وارد از ایالت «آرکنسا»، نامه‌ای خطاب به «رهبران ایران» نوشت که در آن نسبت به توافق احتمالی هسته‌ای با رییس‌جمهور کنونی آمریکا، باراک اوباما، هشدار داد.

 

به گزارش گهر به نقل از عصرایران،خبر نامه سرگشاده هشدارآمیز جمهوریخواهان به ایران به‌سرعت توسط منابع خبری پوشش داده شد و پس از آن در شامگاه دوشنبه پاسخ ظریف به این نامه در رسانه‌های داخلی به فارسی و انگلیسی منتشر و در رسانه‌های خارجی بازنشر شد.

به نوشته روزنامه شرق، اما پوشش خبری نامه جمهوریخواهان و پاسخ ظریف به نامه، کاتن‌ را راضی نکرد و سناتور تازه‌وارد جمهوریخواهان حدودا ساعت ۱۰شب دوشنبه (به وقت تهران)، نامه را به‌صورت یک‌تصویر به زبان انگلیسی، با اشاره به شناسه ظریف (JZarif@) در توییتر منتشر کرد و خطاب به او نوشت: «JZarif@ می‌خواهم مطمئن شوم که شما این نامه سرگشاده را از سوی من و ۴۶همکارم دیده‌اید.»

تام کاتن سناتور ۳۷ ساله و تازه کار جمهوریخواه از ایالت آرکانزاس که نامه ۴۷ امضایی به ابتکار او نوشته شده است.

.

جریان جنجالی توییتری بین ظریف و سناتور آمریکایی, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

.

در توییتر هنگامی که یک‌کاربر به شناسه کاربر دیگری اشاره می‌کند، کاربر دوم متوجه آن توییت می‌شود. کاتن تصویر ترجمه نامه را به‌صورت فارسی خطاب به ظریف توییت کرده‌ و نوشت: «JZarif@ در صورتی که به ترجمه [نامه] نیاز داشتید…»

«تام کاتن» سناتور آمریکایی ترجمه فارسی نامه ۴۷ سناتور آمریکایی را در توئیترش خطاب به ظریف منتشر کرد.

 

مطلب سناتور آمریکایی ۱۶۳ بار بازنشر و ۱۰۹بار پسندیده شده است.

با اینکه پاسخ ظریف (به فارسی و انگلیسی) به نامه جمهوریخواهان دوشنبه‌ شب در منابع خبری مهم جهان پوشش داده شده بود، ظریف به این موضوع اکتفا نکرد و ساعت ٦:٣٠صبح سه‌شنبه در توییتی با اشاره به شناسه‌ کاتن، پاسخ توییت سناتور جمهوریخواه را داد و لینک پاسخ خود را به انگلیسی در توییتر منتشر کرد تا افکارعمومی جهان پاسخ وزیر خارجه ایران به سناتور کاتن را از دست ندهند و نوشت: «SenTomCotton@ در صورتی که آن را از دست داده‌اید پاسخ من. به انگلیسی.»

ظریف هم در توئیتر ترجمه انگلیسی جوابش را در توئیتر و خطاب به سناتور «تام کاتن» منتشر کرد.

.

جریان جنجالی توییتری بین ظریف و سناتور آمریکایی, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

مطلب ظریف ۳۰۰۰بار بازنشر و ۲۸۰۰ بار پسندیده شده است

ظریف لینک پاسخ خود به نامه جمهوریخواهان را نیز در توییت خود قرار داده بود. در حالی‌که توییت کاتن در بهترین حالت به‌صورت مستقیم حدود ۲۰۰بار بازتوییت شد اما توییت پاسخ ظریف به کاتن بیش از هزارو٥٠٠بار به‌صورت مستقیم بازتوییت شد.

همچنین «آلن ایر»، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا توییت پاسخ ظریف به سناتور جمهوریخواه کاتن – نه، توییت کاتن سناتور کشورش- را بازتوییت کرد.

در مجموع در ماجرای نامه ضدتوافق هسته‌ای، ظریف با استفاده از فضای توییتر که به‌لحاظ خبری مخاطب بسیاری دارد، پاسخ روشنگرانه طرف ایرانی را به گوش پیگیران موضوع هسته‌ای ایران رساند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي