جدید ترین گوشی های در لیست انتظار سال 2018

تاريخ : 26 تیر

گوشی های در لیست انتظار سال ۲۰۱۸

گوشی های موبایل از مهم ترین ابزار زندگی مدرن به شمار می آیند. ابزاری که بسیاری از مردم آن را مورد استفاده قرار می دهند و برای استفاده از آن محدودیتی را در نظر نمی گیرند. نسل جدید گوشی های در لیست انتظار سال ۲۰۱۸ به زودی وارد بازار می گردند.

جدید ترین گوشی های در لیست انتظار سال 2018, پورتال خبری فرهنگی گهر

در حال حاضر بیشتر سازندگان گوشی‌های هوشمند به چرخه ارتقاهای سالیانه خود پایبند باقی مانده‌اند و با کمی چاشنی افشاگری و شایعه، ما تقریبا می‌دانیم که مورد انتظارترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ دقیقا در چه زمانی معرفی خواهند شد. اطلاعاتی که ما در مورد دستگاه‌های مختلف در دست داریم با یکدیگر برابر نیستند و ما در مورد برخی محصولات بیشتر می‌دانیم. همچنین مدت‌ها قبل از معرفی یک محصول به بازار، برخی موارد قطعا تغییر خواهند کرد. اما اگر می‌خواهید بدانید که گوشی‌های هوشمند سال آینده کدام‌اند و مشخصات آن‌ها چیست، این مطلب را از دست ندهید.

تمرکز بزرگ گوشی‌های اندرویدی سال ۲۰۱۸ روی اسنپدراگون ۸۴۵ و بهبودهایی است که این پردازنده به همراه خود دارد. در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم که اغلب و نه همه گوشی‌های پرچمدار به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شده بودند و ما مشتاق هستیم تا ببینیم که آیا ۸۴۵ نیز موفقیت‌های پیشین کوالکام را تکرار می‌کند یا خیر. اما در سمت اپل اوضاع متفاوت است و شدیدا مشتاق آن هستیم که ببینیم آیا این کمپانی واقعیت افزوده و Face ID را در نسل‌های آینده آیفون قرار می‌دهد یا خیر و همچنین نسخه ارتقا یافته آیفون X چه نامی را یدک خواهد کشید. بدون هیچ حرف اضافه‌ای، بیایید نگاهی داشته باشیم به ۱۲ گوشی هوشمندی که در سال ۲۰۱۸ مشتاقانه منتظرشان هستیم.

جدید ترین گوشی های در لیست عرضه به بازار

۱. سونی XZ Premium نسخه ۲۰۱۸

مپانی سونی در سال ۲۰۱۷ با گوشی XZ Premium توجهات زیادی را به خود جلب کرد. این گوشی اولین گوشی در جهان بود که رزلویشن ۴K را در قالب یک نمایشگر ۵.۵ اینچی ارائه می‌داد. با وجود اینکه اغلب افراد نمی‌توانند تفاوت‌های بین یک نمایشگر Quad HD و Full HD را تشخیص دهند، اما این حرکت سونی به مزاق طرفداران واقعیت مجازی خوش آمد و البته تلاش سونی برای به رخ کشیدن قدرتش را نیز نمی‌توان درنظر نگرفت.

اما علی رغم این مزیت کاربردی کوچک، افراد زیادی به گوشی‌هایی که از مرز محدودیت‌ها را جابجا کنند روی خوش نشان می‌دهند، بر همین اساس انتظار داریم که سونی در سال ۲۰۱۸ نیز به قدرت‌نمایی خود با XZ Premium ادامه دهد. نسخه دوم XZ Premium می‌تواند در اوایل سال جدید میلادی معرفی شده و در تابستان نیز به بازار بیاید. همچنین انتظار داریم که سونی در این گوشی از یک نمایشگر لبه به لبه نیز بهره بگیرد.

۲. شیائومی می میکس ۳

کمپانی چینی شیائومی به آرامی در حال رشد در بازار آسیاست و بازارهای جدیدی مانند بازار آمریکا را نیز هدف قرار داده است. گوشی‌های سری می میکس این کمپانی تا حد زیادی به گوشی‌های پریمیوم سری اکسپریا سونی شباهت دارند و می‌توان گفت که هدف آن‌ها قدرت نمایی است.
اولین گوشی سری می میکس شیائومی در واقع اولین گوشی در جهان بود که با نمایشگر و طراحی بدون حاشیه عرضه شد. می میکس ۲ نیز این زبان طراحی را یک پله ارتقا داد و انتظار داریم که سومین نسخه از این گوشی‌ها، این زبان طراحی را به کمال برساند. گوشی می میکس ۲ در حال حاضر با قیمت ۵۰۰ یورو در اروپا به فروش می‌رسد که قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز هست. هرچند که این قیمت برای نسخه سوم ممکن است افزایش یابد، اما انتظار می‌رود که Mi Mix 3 از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد.

۳. نوکیا ۹

شرکت HMD Global مجددا برند نوکیا را در سال ۲۰۱۷ به بازار گوشی‌های هوشمند بازگرداند، اما نتوانست یه تغییر بزرگ در بازار ایجاد کند. اگر برند نوکیا می‌خواهد سهمی از بازار را در دست خود بگیرد، باید گوشی بعدی خود را ارتقا دهد. نوکیا به صورت سنتی روی دوربین گوشی‌های خود تمرکز می‌کرد و ما انتظار داریم که همین رویه نیز در نوکیا ۹، یعنی همان گوشی پرچمدار نوکیا برای ۲۰۱۸، نیز ادامه داشته باشد. ارائه یک دوربین باکیفیت خارق‌العاده با کمک لنزهای شرکت زایس آن چیزی است که انتظارش را داریم.

۴. هوآوی پی‌۱۱ و میت ۱۱

هوآوی برندی نیست که مردم زیادی در ایالات متحده با آن آشنایی داشته باشند، اما این برند در سرتاسر جهان به تدریج در حال کسب محبوبیت است. در واقع، هوآوی اکنون سومین تولید‌کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است.

این برند دو دستگاه اصلی دارد. گوشی‌های سری P و میت نام‌هایی هستند که گوشی‌های هوآوی در بهار و پاییز تحت نام آن‌ها به بازار عرضه می‌شوند. ما انتظار داریم که گوشی P11 هوآوی با نمایشگر لبه به لبه و یک قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با کمپانی‌هایی مانند اپل و سامسونگ همراه باشد. همچنین انتظار ما این است که کمپانی چینی هوآوی به توسعه هوش مصنوعی و پردازنده‌های سری کایرین خود ادامه دهد.

۵. موتورولا Moto Z3 Force

برند موتورولا در چند سال اخیر گوشی‌های خوبی را به بازار عرضه کرده است. از گوشی‌های مقرون به صرفه سری G گرفته تا میان‌رده‌های سری X و گوشی‌های پرچمدار سری Z. گوشی Moto Z3 Force نیز که در سال ۲۰۱۸ قرار است به بازار عرضه شود احتمالا دو قابلیت شاخص خواهد داشت: نمایشگری منحصر به فرد که به هیچ عنوان شکسته نمی‌شود و قابلیت‌های ماژولار. این گوشی احتمالا با همراهی اشتون کوچر در تابستان ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

۶. اسنشیال فون ۲

اندری رابین، خالق سیستم‌عامل اندروید، در سال ۲۰۱۷ گوشی جدیدی با نام «اسنشیال فون» را روانه بازار کرد تا به عقیده خودش گوشی‌های اندرویدی را در مسیر درست قرار دهد. این گوشی در ابتدا با قیمتی بسیار بالا عرضه شد، اما در همان ابتدا برخی مشکلات در نرم‌افزار و دوربین اسنشیال دیده می‌شد. کاربران این گوشی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند، اما در چند وقت اخیر شاهد ارائه بروزرسانی‌هایی هستیم که مشکلات اسنشیال فون را تا حد زیادی مرتفع می‌کنند. قیمت این گوشی نیز اکنون به حدود ۵۰۰ دلار رسیده است که ارزش خرید آن را بالا می‌برد.

۷. اچ تی سی U12

از آنجایی که کمپانی HTC این روزها اوضاع مالی خوبی را سپری نمی‌کند و اگر نتواند محصولات خود را به فروش برساند باید با بازار گوشی‌های هوشمند خداحافظی کند، این کمپانی تایوانی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا گوشی‌هایی باکیفیت و عالی را روانه بازار کند. اچ تی سی امسال با گوشی U11 همه را تحت تاثیر قرار داد، اما محصول بعدی این کمپانی یعنی U12 که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شود می‌تواند یک قدم به جلو باشد. ما از یو۱۱ نمایشگری لبه به لبه، دوربینی بهتر و بهبودهایی در روابط کاربری سنس را انتظار داریم. این گوشی احتمالا در بهار سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی معرفی می‌شود.

۸. ال‌جی G7 و V40

کمپانی ال‌جی در سال ۲۰۱۷ گوشی‌های خوبی را روانه بازار کرد. گوشی V30 از این کمپانی به طور خاص یک استاندارد جدید محسوب می‌شد. اما وقتی نوبت به عملکرد دوربین و روابط کابری می‌رسد، محصولات ال‌جی یک پله پایین‌تر از رقبا قرار می‌گیرند. LG احتمالا سال آینده دو گوشی را برای بازار آماده خواهد کرد و ما نیز مانند هر سال منتظر رفع شدن نواقص هستیم. انتظار ما این است که گوشی LG G7 در بهار سال آینده و در سایزی کوچکتر عرضه شود و در پاییز نیز احتمالا باید منتظر معرفی V40 ال‌جی باشیم.

 ۹. وان پلاس ۶ و ۶T

وان پلاس  نام یک کمپانی چینی است که اکنون حدود ۴ سال است بازار موبایل جهانی حضور دارد. در سال ۲۰۱۷، گوشی‌های وان پلاس ۵ و ۵T از این کمپانی توجهات زیادی را به خود جلب کردند. گوشی‌هایی که طراحی آن‌ها بسیار چشم‌نواز و عملکردشان نیز سریع بود. در سال ۲۰۱۸، ما گوشی‌های وان پلاس ۶ و ۶T را از این کمپانی چینی انتظار داریم. البته امیدواریم که وان پلاس روی دوربین محصولاتش در سال ۲۰۱۸ تمرکز بیشتری داشته باشد، زیرا کیفیت دوربین محصولات این شرکت در حال حاضر در اندازه‌های یک گوشی پرچمدار نیست.

۱۰. گوگل پیکسل ۳ و ۳XL

گوشی‌های سری پیکسل گوگل به سرعت توانستند جای خود را در قلب طرفداران اندروید باز کنند. این گوشی‌ها که نسخه ارتقا یافته گوشی‌های سری نکسوس محسوب می‌شوند، محصولاتی پریمیوم هستند و آپدیت‌های نرم‌افزاری خود را مستقیما از گوگل دریافت می‌کنند. کیفیت دوربین این گوشی‌ها در سطح بسیار بالایی بوده و عملکرد آن‌ها نیز سریع و روان است.

اما گوشی‌های پیکسل ۳ و ۳XL که در پاییز سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند، باید پایه‌ای مستحکم و موفق داشته باشند و همچنین باید برخی مشکلات جدی نسخه‌های پیشین خود را نیز رفع کنند. یکی از بزرگ‌ترین این مشکل‌ها، کیفیت نمایشگر است. اما از این‌ها گذشته، ما انتظار داریم که گوگل با بکارگیری فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در این گوشی‌ها، ما را تحت تاثیر قرار دهد. افزایش سرعت عملکرد، بهبود باتری و دوربین نیز از جمله مواردی هستند که انتظار داریم در پیکسل ۳ و ۳XL شاهد آن‌ها باشیم.

۱۱. گلکسی اس۹ و نوت۹

سامسونگ را باید نماد و طلایه‌دار سیستم‌عامل اندروید دانست، اما در حالی که گوشی‌های این شرکت بسیار محبوب هستند، نمی‌توان آن‌ها را بدون نقص دانست. در سال ۲۰۱۸، ما انتظار داریم که این کمپانی کره‌ای در بهار از گلکسی‌اس۹ و نسخه بزرگتر آن یعنی اس۹پلاس رونمایی کند. رونمایی از گلکسی نوت ۹ نیز در پاییز ۲۰۱۸ انجام خواهد پذیرفت. برخی شایعات به این نکته اشاره دارند که سامسونگ ممکن است دست به کاری انقلابی بزند و سنسور اثرانگشت را در زیر نمایشگر تعبیه کند. محل قرارگیری سنسور اثرانگشت در نوت ۸ و اس۸ مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفت. یکی دیگر از مواردی که ما بسیار مشتاق دیدار با آن هستیم، بهبود عملکرد است. گوشی‌های اس۸ فعلا گاها با نقایصی در عملکرد همراه هستند و روانی آن‌ها به اندازه یک گوشی پرچمدار اندرویدی نیست.

۱۲. آیفون Xs، ۸s و ۸s پلاس

کمپانی اپل در سال ۲۰۱۷ از آیفون X با قیمت ۱۰۰۰ دلار و با یک بریدگی در بالای نمایشگر رونمایی کرد. در سال ۲۰۱۸، اما انتظار داریم که شاهد رونمایی از نسل دوم این گوشی باشیم که برخی‌ها آن را آیفون Xs نامیده‌اند. نسل دوم گوشی آیفون X احتمالا همان سایز و زبان طراحی نسل پیشین خود را حفظ کند، ولی کیفیت دوربین و سرعت عملکرد آن افزایش می‌یابد. هنوز زود است که بخواهیم در مورد مشخصات این گوشی اظهار نظر کنیم، اما می‌دانیم که این گوشی احتمالا در میانه‌های سپتامبر ۲۰۱۸ معرفی شده و یک هفته بعد نیز به بازار عرضه می‌شود.

اپل همچنین بسیار مشتاق است که دو گوشی دیگر خود را نیز ارتقا دهد و محصولاتی جدیدی با نام‌های آیفون ۸s و ۸s پلاس را معرفی کند. برخی منابع خبر داده‌اند که تمام گوشی‌های سال ۲۰۱۸ اپل طراحی مشابه آیفون X خواهند داشت. البته هنوز مشخص نیست که آیا این دستگاه‌ها تاچ آی‌دی را حفظ خواهند کرد یا خیر. این‌ها از جمله سوالاتی هستند که مشتاقانه منتظر رسیدن به پاسخ‌ آن‌ها در سال آینده هستیم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي