ثبت رکورد انسان‌هایی با بیشترین مدت اقامت در زیر آب

دسته بندي : علمی,⭐ اخبار
تاريخ : 27 آذر

ثبت رکورد انسان‌هایی با بیشترین مدت اقامت در زیر آب

ثبت رکورد انسان‌هایی با بیشترین مدت اقامت در زیر آب, پورتال خبری فرهنگی گهر

ثبت رکورد انسان‌هایی با بیشترین مدت اقامت در زیر آب

دو استاد زیست‌شناسی کالجی در آمریکا نام خود را به عنوان انسان‌هایی با بیشترین مدت اقامت در زیر آب به ثبت رساندند. این دو ۷۳ روز را در یک محفظه ۲۸ متر مربعی در عمق ۱۰ متری آب سپری کردند.

دویچه وله نوشت: دو استاد رشته زیست‌شناسی در آمریکا موفق به ثبت رکوردی تازه در جهان شدند. بروس کانترل و جسیکا فین مدت ۷۳ روز و دو ساعت و ۳۴ دقیقه را در محفظه‌ای در عمق ۱۰ متری در زیر آب سپری کردند.

این دو محقق روز ۳ اکتبر وارد این محفظه آهنی شده و سپس به زیر آب‌های جزیره “کی لارگو” در ایالت فلوریدا فرستاده شدند. این محفظه ۲۸ مترمربعی مجهز به یک آشپزخانه کوچک، دو اتاق خواب و یک دستگاه تلویزیون بود.

حدود ۴۰ نفر داوطلب نیز در کمک‌رسانی به انجام این آزمایش تحقیقاتی شرکت داشتند.

این دو محقق آمریکایی از طریق یک روزنه که در بدنه این محفظه آهنی تعبیه شده، قادر به مشاهده دنیای زیر آب بودند. آنها همچنین از طریق تلفن و اینترنت با خبرنگاران، دانش‌آموزان و دوستان‌شان در تماس بودند و با برگزاری کلاس‌‌های درس مجازی به طور هفتگی دانش‌جویان‌شان را در جریان یافته‌ها و موضوعات مرتبط با موضوع تدریس می‌گذاشتند.

بروس کانترل و جسیکا فین هدف خود را از انجام این آزمایش، تشویق دانش‌‌آموزان و دانش‌جویان به زیست‌شناسی دریاها خوانده بودند.
این دو محقق همچنین میزبان یک مهمان ویژه نیز در محفظه‌شان بودند: باز آلدرین، فضانورد ۸۴ ساله و دومین انسانی که طیمأموریت آپولو ۱۱ در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ بر کره ماه قدم نهاد.

بروس کانترل و جسیکا فین پس از پایان مأموریت خود هر چند از دیدن دوباره نور خورشید ابراز خرسندی کردند، اما با این حال از آمادگی برای انجام دوباره این ماجراجویی خبر دادند. سخنگوی کالج روان استیت نیز گفته است: «ما از اینکه این دو استادمان را بار دیگر در کنار خود داریم، خوشحالیم.»

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي