تیم ملی والیبال یک قدم به لیگ جهانی نزدیک شد

ملي‌پوشان واليبال ايران با پيروزي مقابل مصر در آستانه ورود به ليگ جهاني قرار گرفتند تا روياي نخستين حضور در اين رقابت‌ها به واقعيت نزديك شود.

شاگردان ولاسكو در نخستين ديدار انتخابي ليگ جهاني مقابل مصر قرار گرفتند و در سه ست پياپي (33-31، 25-22، 25-19) به برتري رسيدند. سرمربي ايتاليايي تيم ملي در اين ديدار از شهرام محمودي، عليرضا نادي، سعيد معروف، حمزه زريني، فرهاد ظريف (ليبرو)، محمد موسوي و فرهاد قائمي استفاده كرد.

* شهرام محمودي، سورپرايز ولاسكو در ست اول (33-31) 

ست نخست بسيار پاياپاي دنبال شد و كار تا امتياز 31 مساوي پيش رفت تا بالاخره ايران توانست اختلاف دو امتيازي ايجاد كند و اين ست را به سود خود به پايان ببرد. از نكات جالب اين ست درخشش شهرام محمودي بود كه چندين بار با آبشارهاي ديدني خود دفاع مصر را مغلوب كرد. حمزه زريني و فرهاد قائمي نيز در اين ست عملكرد خوبي داشتند.

* ست دوم، برتري به لطف كارهاي قدرتي (25-22) 

شاگردان ولاسكو كه با توجه به ناكامي در راه‌يابي به المپيك انگيزه‌ي زيادي داشتند در ست دوم نيز نتوانستند در امتيازهاي اول اختلاف زيادي ايجاد كنند، اما در امتياز 12 اين اتفاق رخ داد و ايران پيش افتاد. دفاع خوب نادي ايران را زودتر به امتياز شانزده و دومين وقت استراحت فني رساند. اختلاف دو امتيازي همچنان وجود داشت.

پس از وقت استراحت فني دوم اختلاف باز هم بيشتر شد تا خيال ولاسكو از اين ست نيز راحت شود. مصري‌ها اندكي خودشان را نزديك كردند، اما سودي نداشت و ميزبان اين ست را نيز واگذار كرد.

* ست سوم، شروع طوفاني، پايان كار مصر نااميد (25-19) 

ايران ست سوم را بسيار طوفاني آغاز كرد و در همان ابتدا 4 امتياز گرفت تا مصري‌ها كه از نظر رواني در وضعيت نامناسبي قرار داشتند با انگيزه كم كار را دنبال كنند. شهرام محمودي كه در دو ست قبل 12 امتياز گرفته بود، باز هم خوب كار مي‌كرد و توپش را از فراز دست مدافعان عبور مي‌داد. اختلاف امتياز رفته رفته بيشتر شد و نخستين وقت استراحت فني در شرايطي به دست آمد كه تابلوي نتايج امتياز 8 بر 3 به سود ايران را نشان مي‌داد.

مصري‌ها كه حرفي براي گفتن نداشتند، بازي را تقريبا رها كرده بودند و امتيازات يكي پس از ديگري براي ايران رقم مي‌خورد. امتياز 11 بر 4 و به دنبال آن 16 بر 9 بر روي اسكوربورد ثبت شد تا دوتيم دومين وقت استراحت فني را به دست آورند. پس از وقت استراحت فني مصري‌ها به خودشان آمدند و 6 امتياز پياپي را در حالي به دست آوردند كه ايران يك امتياز به دست آورده بود. در حالي كه اختلاف به سه امتياز كاهش يافته بود، ولاسكو احساس خطر كرد تا اين ست از دست نرود. اختلاف سه امتيازي در ادامه بيشتر شد و ايران اين ست را 25 بر 19 به سود خود پايان داد.

* عملكرد بازيكنان ايران از نگاه آمار 

1- شهرام محمودي 16 امتياز (16 آبشار)

2- فرهاد قائمي 11 امتياز (8 آبشار، 2 دفاع، يك سرويس)

3- حمزه زريني 11 امتياز (10 آبشار، يك امتياز)

4- عليرضا نادي 9 امتياز (2 آبشار، هفت دفاع)

5- محمد موسوي 5 امتياز (5 آبشار)

6 – آرش كشاورز 2 امتياز (2 آبشار)

7 – سعيد معروف‌ 1 امتياز (جاخالي)

دو تيم ديدار بعدي خود را يك شنبه برگزار خواهند كرد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه