تکنیک های آرایشی برای خانم های بالای 40 سال

تاريخ : 31 مرداد

خانم های بالای ۴۰ سال باید بیشتر از خانم های دیگر به زیبایی خود اهمیت دهند. در ادامه تکنیک های آرایشی برای خانم های بالای ۴۰ سال را می خوانید

تکنیک های آرایشی برای خانم های بالای 40 سال, پورتال خبری فرهنگی گهر

همه‌ ما با بالا رفتن سن با چالش‌های جدیدی در ظاهر و صورت‌مان مواجه می‌شویم که می‌توان به نازک شدن ابروها، افتادگی پلک‌ها و لکه‌های ناشی از نور خورشید و از همه مهم‌تر چین و چروک‌ها و خطوط ریز روی نقاط خاصی از صورت اشاره کرد.

در اینجا به پیشنهاد‌های بابی برائن، هنرمند، گریمور و مدیرعامل محصولات آرایشی یک برند آرایشی می‌پردازیم که رازهایی را با شما در میان گذاشته تا بتوانید زیبایی و جوانی ظاهرتان را حتی در سنین ۴۰سالگی حفظ کنید.او فوت و فن‌های آرایش حرفه‌ای به شما می‌آموزد و اسرار شادابی و جوانی پوست را در سنین میانسالی با شما در میان می‌گذارد.

چطور می‌توان چین و چروک اطراف لب را پنهان کرد؟

اگر لب‌های‌تان به مرور زمان تحلیل رفته و فرم اولیه‌اش را از دست داده قبل از آرایش مرطوب‌کننده در اطراف لب را فراموش نکنید. در‌واقع مرطوب‌کننده باعث برجسته‌تر شدن لب‌ها شده و آنها را پر نشان می‌دهد و باعث می‌شود هر نوع خط و خطوط ریز پوستی در اطراف لب بالایی کمتر به چشم بیاید. برای شیارهایی که روی لب‌های‌تان افتاده، از کرم آمیخته با موم عسل استفاده کنید.
ترکیبات نرم‌کننده موجود در این محصولات به نرم شدن خط و خطوط لب‌ها می‌انجامد و سدی در آن ایجاد می‌کند که باعث می‌شود رنگ رژلب وارد شیارهای لب‌تان نشود و لب‌های‌تان بیشتر به چشم بیاید.

از این فرمول هم کمک بگیرید

دور لب‌های‌تان را خط لبی بکشید که رنگش با رنگ طبیعی لب‌های‌تان مناسب باشد تا لب‌های‌تان نازک به‌نظر نیاید و بعد از آن از یک رژ‌لب کرمی مات، استفاده کنید که حاوی مرطوب‌کننده، روغن کرچک، گل آفتابگردان، عناب و روغن بذر کنجد است که باعث نرم شدن خط و خطوط باقی‌مانده و اضافی می‌شود.

بدون دردسر زیرسازی کنید

کرم‌های رتینول که باعث تحریک رشد کلاژن می‌شوند برای ترمیم چین و چروک‌ها بسیار مناسب‌اند. این در‌حالی است که سازمان غذا داروی  آمریکا آنها را در قالب یکی از دو ترکیبی دسته‌بندی می‌کند که می‌توان به‌طور رسمی گفت ترکیبات ضدسالخوردگی محسوب می‌شوند. امتیاز منفی آن، این است که کرم پودر به نرمی روی آنها نمی‌ماند. این کرم لایه‌ای روی آن ایجاد می‌کند که ممکن است وقتی آرایش می‌کنید، حالت موجی پیدا کند یا پوسته‌پوسته شود. برای آنکه کرم پوردتان اثر نرمی به‌جا بگذارد بی‌آنکه تاثیر رتینول از بین برود، از این ترفند استفاده کنید؛ یک لایه لوسیون یا کرم را بعد از آنکه کرم رتینول خود را استفاده کردید و پیش از آنکه بخواهید کرم پودر بزنید، بدون هیچ نوع ترکیب فعال دیگری روی صورت بمالید، این کار باعث ایجاد سد نرمی می‌شود. بعد از مالیدن هر لایه، یک دقیقه صبر کنید تا هر کدام داخل پوست نفوذ کنند.

ابروهای‌تان را پر کنید

فرقی نمی‌کند که ابروهای‌تان به‌خاطر بالا رفتن سن نازک شده یا هنوز به‌دلیل سال‌ها استفاده زیاد از موچین در حال ترمیم و بازیابی است، نکته اینجاست که آنها مثل قبل کلفت نیستند.

با استفاده از این چهار ترفند‌، دوباره آنها را بازسازی و احیا کنید؛ نخست مداد ابرو را بردارید و با ضربه‌های کوچک و نرم آنها را پر کنید. در مرحله بعد، با استفاده از برس ابرو، یک لایه پودر روی مداد بمالید و برای نرم کردن ابرو و ترکیب آنها با هم از شانه ابرو استفاده کنید. مطمئن نیستید چه رنگی برای‌تان مناسب‌تر است؟ رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با تیره‌ترین قسمت‌ از موهای‌تان تناسب رنگی دارد تا بتوانید اثر آن را ببینید.

لک‌ها را این‌طور محو کنید

شاید اغلب اوقات عادت ندارید که عینک بزنید و همین مسئله باعث شده تا جاهایی از صورت‌تان به‌خاطر تماس با نور خورشید لک شود. اگر دوست ندارید با لیزردرمانی زیاد هزینه کنید، می‌توانید از این ترفند استفاده کنید؛ نخست آنکه مقداری کانسیلر که دو شماره روشن‌تر از رنگ پوست‌تان است روی انگشت‌تان بزنید و آن را روی لکه‌ها بمالید (این کانسیلرها اغلب طبیعی‌تر از سایه‌هایی با ته‌رنگ قرمز یا آبی هستند).
سپس آهسته با کف دست و با ضربه‌های ملایم، کرم پودر را روی لکه بزنید و حواس‌تان باشد که نمالید و آنها را با هم ترکیب‌ کنید و در انتها، پودر تقریبا زردرنگی را با فرچه به سراسر صورت و سینه‌تان بمالید.

با خط لبخند خداحافظی کنید

شما می‌توانید با استفاده از مرطوب‌کننده‌ای غنی کاری کنید که چین‌خوردگی‌هایی که از بینی به سمت دهان ایجاد شده، کمتر به چشم بیایند و بعد کرم پودر مایعی روی آن و کل صورت‌تان، خصوصا در چین‌خوردگی‌ها بمالید تا سایه‌های‌تان معلوم نشود. در انتها رژگونه‌ای به رنگ صورتی روشن را بر گونه‌های‌تان بمالید.

حجم لب‌ها را بیشتر کنید

هرچه سن و سال بیشتری داشته باشید و شمع‌های روی کیک تولدتان بیشتر باشد، احتمال آنکه لب‌های‌تان نازک‌تر به‌نظر برسند، بیشتر است. علت این مسئله، کمبود غده‌های چربی‌ساز و کاهش تراکم استخوانی است که باعث می‌شود به‌خاطر پوشش قوی کمتر در اطراف دهان، به سمت داخل کشیده شوند. اما برای بازگرداندن تاثیر آنها اصلا نیاز نیست از سوزن‌های تزریق استفاده کنید.

با استفاده از مداد لب با سایه‌ای کمی پررنگ‌تر از رنگ لب‌تان می‌توانید لبه‌های بیرونی لب را برجسته‌تر کنید و بعد با رژلب کرمی که ته‌رنگ روشن‌تری دارد، مثلا قرمز ملایم یا رنگ هلویی، آن را پر کنید تا به این شکل لب‌های‌تان پرتر به چشم بیایند. برای آنکه آنها را جذاب‌تر کنید، می‌توانید  برق لبی که حاوی ترکیب اُلیگوپپتید پالمیتول بوده و به افزایش میزان کلاژن کمک می‌کند، رویش بزنید.

کرم‌پودر مناسب بخرید

هیچ چیز بدتر و رعب‌آورتر از کرم‌پودری نیست که باعث شود ظاهرتان افتضاح و غیرطبیعی به‌نظر برسد؛ ظاهری رنگ‌پریده و با چین و چروک فراوان. ترفندی که با استفاده از آن می‌توان از بروز چنین حالت نامطلوبی پیشگیری کرد، انتخاب کرم‌پودرها و پودرهایی است که ته‌رنگ زرد دارند.

علتش هم آن است که بیشتر صورت‌ها، ته‌رنگ زرد دارند.

اگر می‌خواهید به‌طور آزمایشی آن را استفاده کنید، بهتر است همراه با چند رنگ سایه امتحان کنید تا ببینید کدام‌ یک میزان زردی بیشتری نسبت به آبی یا قرمز دارند.

کدام رژگونه را انتخاب کنید

به احتمال زیاد دوست دارید صورتی زنده و پرشور داشته باشید، اما نه به هر شکلی و با آرایش‌های غلیظ و غیرطبیعی. برای آنکه رژگونه روی صورت‌تان خیلی صاف بنشیند، از یک مرطوب‌کننده صورت همراه با اسید هیالورونیک استفاده کنید که باعث می‌شود آب در سطح پوست جذب شده و حجم و درخشندگی آن حفظ شود.

بعد این دو کار را انجام دهید: رژگونه کرمی هیدراته‌کننده را با ضربه‌های ملایم روی صورت و درست زیر استخوان گونه‌تان بگذارید و آن را به سمت بالا (یعنی مسیر رستنگاه مو) و عقب بمالید و در انتها رژگونه پودری را با سایه‌ای کمی تیره‌تر روی برجستگی گونه‌ها بمالید.

با رژگونه زیبا شوید

برای آنکه رژگونه روی صورت‌تان خیلی صاف بنشیند، از یک مرطوب‌کننده صورت همراه با اسید هیالورونیک استفاده کنید که باعث می‌شود آب در سطح پوست جذب شده و حجم و درخشندگی آن حفظ شود.

ایراد ابروها را برطرف کنید

با آنکه ابروهای نازک شما چندان هم ظاهر بدی ندارند، اما هلال‌های نامتراکم آنها را می‌توان به‌جای آنکه ملال‌آور و صاف به‌نظر برسد، تمیز و یکدست درست کرد. راز قضیه در این است که به‌جای استفاده از موچین، موهای زائد را کوتاه کنید. تک‌تک کندن موها می‌تواند باعث ایجاد لکه‌هایی روی پوست شود، اما کاهش حجم، آنها را یکدست خواهد کرد. بهتر است این روش را انجام دهید؛ یک شانه ابرو بردارید و موها را به سمت بالا (یعنی سمت رستنگاه مو) شانه بزنید، بعد نوک موهایی را که از محور ابروها و هلال آنها خارج شده با قیچی مخصوص کوتاه کنید. سپس آنها را به سمت پایین شانه بزنید و اگر تار موی اضافه‌ای خارج از محور هلالی ابرو به‌جا مانده با قیچی کوتاه کنید.

 فرمولی برای افتادگی پلک‌ها

چشمان شما می‌تواند بهترین خصوصیت ظاهر شما باشد حتی اگر پلک‌های‌تان به سرزندگی قبل نباشد. برائن پیشنهاد می‌دهد که پلک بالا و پایین‌تان را خط‌چشم بکشید، کمی نزدیک به خط مژه‌ها و بعد در کنج بیرونی پلک‌ها، سایه‌ای با رنگ ملایم بزنید و آن را به سمت کنج داخلی بکشید تا یک‌دست شده و عمق بیشتری پیدا کند.

به‌جای استفاده از موچین، موهای زائد را کوتاه کنید. تک‌تک کندن موها می‌تواند باعث ایجاد لکه‌هایی روی پوست شود.

هرگز مرطوب‌کننده در اطراف لب را فراموش نکنید. در‌واقع مرطوب‌کننده باعث برجسته‌تر شدن لب‌ها می‌شو.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي