توپ هوشنمد لیگ برتر انگلیس / عکس

تاريخ : 19 مرداد

 از سیستم توپ هوشمند که قرار است در رقابت‌های این فصل لیگ برتر انگلیس مورد استفاده قرار بگیرد، رونمایی شد.

سیستم توپ هوشمند قرار است از رقابت‌های این فصل لیگ برتر انگلیس مورد استفاده قرار گیرد. در این سیستم زمانی که توپ از خط عرضی دروازه عبور کند سیگنالی به ساعت مچی داور داده می‌شود و به او اعلام می‌کند که توپ از خط دروازه عبور کرده. به این ترتیب دیگر مسئله توپ‌های گل نشده در فوتبال رفع خواهد شد. قرار است این سیستم در بازی جام اتحادیه انگلیس بین منچستریونایتد و ویگان برای اولین بار در جزیره مورد استفاده قرار گیرد.

توپ هوشنمد لیگ برتر انگلیس / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

آلکس هورن دبیرکل FA که روز گذشته این سیستم را در ورزشگاه امارات رونمایی کرد درباره آن می‌گوید سیستم خطای دروازه بزرگ‌ترین تغییر ۱۵۰ سال اخیر در فوتبال است و خیلی خوشحال هستیم که این تغییر در صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه فوتبال انگلیس (FA) رخ داده است. هدف مسابقه فوتبال این است که توپ درون دروازه قرار گیرد و این سیستم به داوران کمک می‌کند که تصمیم درستی را در زمین مسابقه بگیرند.

ریچارد اسکودامور دبیر اجرایی لیگ برتر انگلیس نیز درباره استفاده از این سیستم برای اولین بار در لیگ برتر انگلیس گفت: این پیشرفت خیره کننده در دنیای فوتبال است. هنوز هم اشتباه‌های زیادی درباره گل شدن و یا نشدن در فوتبال وجود داشته که قطعا با این سیستم حل خواهد شد.

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي