تولید نفت خام از جلبک در کمتر از یک ساعت!

دسته بندي : علمی,⭐ اخبار
تاريخ : 29 آذر

مهندسان آزمایشگاه ملی شمال غربی پاسیفیک وزارت انرژی آمریکا از طراحی نوعی فرآیند شیمیایی خبر داده‌اند که دقایقی پس از افزودن خمیر آبکی بدست آمده از جلبک، نفت خام مفید تولید می‌کند.

تولید نفت خام از جلبک در کمتر از یک ساعت!, پورتال خبری فرهنگی گهر
در این فرآیند، دوغابی از جلبک مرطوب به یک راکتور شیمیایی پمپاژ شده و در کمتر از یک ساعت، نفت خام در کنار آب و محصولات فرعی شامل فسفر بدست می‌آید که می‌توان آن را برای رشد جلبکهای بیشتر بازیابی کرد.
نفت خام جلبک می‌تواند به دو سوخت حمل و نقل هوایی شامل گازوئیل یا سوخت دیزلی تبدیل شده و پساب بدست آمده نیز می‌تواند به صورت گاز قابل اشتعال و موادی مانند پتاسیم و نیتروژن فرآوری شود.
در حالیکه چند شرکت موفق به تولید سوختنهای مبتنی بر جلبک در مقیاس پژوهشی شده‌اند، این سوختها از هزینه بالایی برخوردار بوده‌اند؛ از این رو مهندسان به کار بر روی جمع‌آوری موثر انرژی بالقوه جلبکها پرداخته و روشهایی را برای کاهش هزینه تولید سوخت جلبکی بکار برده‌اند.
مهمترین اقدام برای کاهش هزینه این بوده که این فرآیند با جلبک مرطوب کار می‌کند؛ این در حالیست که بیشتر فرآیندهای کنونی نیازمند خشک کردن جلبک هستند که خود کاری هزینه‌بر و انرژی‌بر است.
فرآیند جدید محققان با دوغاب جلبک انجام شده که حاوی ۸۰ تا ۹۰ درصد آب بوده و به دمای حدود ۶۶۲ درجه فارنهایت با فشار حدود ۳۰۰۰ پوند بر اینچ مربع نیازمند است.

 

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي