توصیه های رهبر انقلاب در 8 دیدار اخیر با دانشجویان

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 3 دی

مراسم عزاداری اربعین حسینی روز گذشته با حضور هزاران تن از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، در حسینه امام خمینی(ره) و در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

توصیه های رهبر انقلاب در 8 دیدار اخیر با دانشجویان, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش خبرآنلاين، در پایان این مراسم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی از اجتماع پرشور دانشجویان عزادار در اربعین حسینی تشکر کردند و افزودند: این جلسه گرم و پرشور با حضور نخبگان و با این شور و شعور و اخلاص از جمله جلسات بی نظیر است. ایشان ضمن دعا برای جوانان کشور تاکید کردند: این کشور و آینده آن متعلق به جوانان است و شما باید بار این مسوولیت سنگین و پر افتخار را به سر منزل مقصود برسانید. در ادامه توصیه های مقام معظم رهبری در ۸ دیدار اخیر با دانشجویان می آید:

                توصیه های رهبر انقلاب به دانشجویان در ۸ سال اخیر

تاریخفرمایشات
۶ مرداد ۹۲همه کوشش کنند که اختلاف نظر در تحلیل، در برداشت، در تلقى از واقعیتها، به کدورت نینجامد، به دعوا نینجامد. خب، مثل محیطهاى علمى، دو نفر ممکن است نظرات علمىِ متفاوتى داشته باشند؛ این لزوماً به درگیرى و مخالفت و دشمنى نخواهد انجامید؛
۱۶ مرداد ۹۱لزوم شرح صدر سیاسى در بین دانشجویان ربطى به مسئولین و مدیران دانشگاه‌ها ندارد؛ مربوط به خود تشکلهاى دانشجوئى است. من تأیید میکنم لزوم شرح صدر سیاسى را. هیچ منافاتى وجود ندارد بین پایبندى دقیق و عمیق به اصول و رعایت جهتگیرى دقیق، در عین حال داشتن شرح صدر و برخورد غیر پرخاشگرانه‌ى با کسانى که با فکر انسان همراه نیستند؛ بالخصوص در زمینه‌هاى سیاسى.
۱۹ مرداد ۹۰جوانان و دانشجویان امروز، مسئولان و تصمیم‌گیران آینده کشور هستند و باید با تداوم و تکامل این راه، آن را به نسل‌های بعدی بسپارند و این واقعیت را اثبات کنند که اولین بار در تاریخ انقلاب‌های گوناگون جهان، انقلاب اسلامی همان  حرف‌ها و اصول و ارزش‌های اولیه خود را با همه وجود و بدون انقطاع استمرار بخشیده و انشاءالله به هدف‌های نهایی خود خواهد رساند.
۳۱ مرداد ۸۹چیزى که من قبلها هم گفته‌ام، بارها هم گفته‌ام، الان هم میگویم، این است که جریان دانشجوئى یا جنبش دانشجوئى یا هر چیز دیگر که اسمش هست، تصور نکند که وظیفه‌اش این است که با دستگاه متولى امر و متصدى اداره‌ى کشور معارضه کند؛ نه، این خطاست؛ چه لزومى دارد؟ معارضه کردن که کارِ همیشه درستى نیست؛ ممکن است یک جا درست باشد، یک جا درست نباشد. مهم این است که شما حرفتان را مطرح کنید، استدلالتان را مطرح کنید، پاسخ قانع کننده‌اى بخواهید؛ مسئولین هم باید پاسخ بدهند.
۴ شهریور ۸۸آنچه که آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى این کشور را، بلکه آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اسلام و امت اسلامى را تأمین میکند، همین روحیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى جوشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى پژوهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى طلبگارِ پراحساس و پرعاطفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى است که انسان در مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى نسل جوان دانشجوى کشورمان مشاهده میکند. یعنى شما ولو حالا ممکن است یک مطلبى را به طور قاطع معتقد نباشید، یا عمیقاً براى او استدلال نداشته باشید، اما مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى حرکت دانشجوهاى مسلمان و مؤمن – با اختلاف نامها – در کل کشورمان یک نویدى براى آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى این کشور و آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى این نظام و آینده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى امت اسلامى است.
۷ مهر ۸۷سؤال میشود که مأموریت این نسل چیست؟ الزاماتش چیست؟ کى میخواهد او را پیش ببرد و هدایت کند؟ اینها سؤالهاى خوبى است. به نظرم میرسد این سؤالها سؤال است، لیکن ابهام نیست. پاسخ به این سؤالها معلوم است. انقلاب براى ایجاد یک دولت به جاى دولت که به وجود نیامد، براى ایجاد یک نظام، یک مجموعه‌ى ملى و انسانى بر اساس یک تفکر به وجود آمد. آن تفکر، تفکر اسلام است. ادعاى ما این است – که این ادعا را اثبات هم میکنیم و ثابت شده است
۲۵ مهر ۸۵زبان انتقادى برخاسته‌ى از همان نگاه و توقعات آرمانى است؛ راضى نبودن به آنچه که داریم، معنایش میل و گرایشِ رسیدن به آن چیزى است که نداریم و این درست همان چیزى است که ما میخواهیم.
۱۹ اردیبهشت ۸۴شکل دادن به یک آرمان سیاسى است که بتواند به فعالیت ها و تلاش هاى جوان جهت بدهد؛ چون بدون آرمان، نه مى شود درست زندگى کرد و نه تلاش انسان، منضبط خواهد بود. باید آرمان و خط روشن و افق واضحى در مقابل وجود داشته باشد که به انسان جهت بدهد.

 

منبع:الف
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي