توصیه هایی مفید برای بارداری در فصل پاییز

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 19 مهر

آن دسته از خانم هایی که قصد بارداری دارند این مطلب را بخوانند. در ادامه توصیه هایی مفید برای بارداری در فصل پاییز را عنوان می کنیم.

توصیه هایی مفید برای بارداری در فصل پاییز, پورتال خبری فرهنگی گهر

هر فصلی از سال دارای شرایط و یک نوع آب و هوای خاص است، همانطور که ما با شروع فصل پاییز و سرما، لباس های گرم خود را از کمد بیرون می آوریم و برای شروع باران و سرما در این فصل آماده میشویم، باید اقداماتی را نیز در زمینه ی سلامت و تندرستی خود بخصوص اگر باردار هستیم، تدارک ببینیم.

توصیه های بارداری، پوست‌تان خشک نشود

در دوران بارداری پوست تحت تاثیر هورمون‌ها به هم می‌ریزد و چرب می‌شود. برای افرادی که پوست خشکی دارند، این اتفاق خوبی است، اما در افرادی با مزاج گرم موجب افزایش ترشح چربی زیاد و ایجاد آکنه می‌شود. از طرفی سرما و رطوبت روزهای پاییزی باعث تحریک پوست و حساسیت آن می‌شود. برای مراقبت از پوست‌تان، از مرطوب‌کننده‌های گیاهی استفاده کنید.

توصیه های بارداری، لباس گرم بپوشید

اگر می‌خواهید زایمان زود‌رس نداشته باشید باید لباس گرم بپوشید، ‌زیرا ممکن است طبع سرد پاییز، کلیه‌های شما را دچار مشکل کند و همین عامل موجب زایمان زودرس شود، بنابراین خوب خودتان را بپوشانید تا هوای گرم وارد کلیه‌ها، ریه‌ها و بدن‌تان شود. از آن‌جا که در دوران بارداری خانم‌ها به دلیل به هم ریختگی هورمون بیشتر عرق می‌کنند و حس گرمای بیشتری دارند، بهتر است چند لایه لباس کتان و نخی به تن کنند تا هوا به خوبی در بدن‌شان جریان پیدا کند.

توصیه های بارداری، ورزش کنید

تمام پزشکان طب مدرن و حکمای طب سنتی به خانم‌های باردار توصیه می‌کنند در دوران بارداری ورزش کنند، زیرا سرعت گردش خون را تنظیم کرده و به بدن در مبارزه با میکروب‌ها کمک می‌کند.‌ البته باید در انتخاب ورزش مناسب بسیار دقت‌ کرده و متناسب با شرایط جسمی و با مشورت پزشک ورزش کنید.

بهترین زمان برای پیاده‌روی خانم‌های باردار‌، صبح و عصر است‌. یادتان باشد همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید و کفش مناسب به پا کنید.

درمان آنفلوانزا در دوران بارداری

هوای پاییز خیلی سرد نیست، اما باید مراقب باشید سرما نخورید. فراموش نکنید سرماخوردگی و آنفلوانزا در دوران بارداری می‌تواند سخت‌تر و طولانی‌تر شده و تبدیل به ذات الریه شود، همچنین خطر زایمان زودرس را افزایش دهد. برای این‌که در روزهای سرد پاییزی سرما نخورید باید قدرت سیستم ایمنی بدن‌تان را بالا ببرید، اما اگر سرما خوردید یا مبتلا به آنفلوانزا شدید، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

– مصرف برخی داروهای گیاهی در زمان بارداری زیر نظر پزشک متخصص تان بلامانع است. این نوع داروها فعالیت میکروب‌ها را کاهش داده و روند بهبودی شما را سریع‌تر می‌کنند.

– غذاهای سبک و سوپ جوجه بهترین خوراک در این دوران هستند. این غذاها سرشار از مواد مغذی‌اند.

– رژیم غذایی سرشار از انواع میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات انتخاب کنید، زیرا آنتی اکسیدان و مواد مغذی را به بدن شما می‌رسانند و به بدن کمک می‌کنند تا با میکروب‌ها مبارزه کند.

– آب، دمنوش‌های گیاهی و آب‌میوه‌های طبیعی باعث بهبود سیستم دفاعی بدن شده و حجم مواد معدنی و ویتامین‌ها را در بدن بالا می‌برند. مصرف این مایعات مغذی را افزایش دهید.

– پس از پیاده‌روی برای رفع احساس خستگی و کاهش حرارت بدن، یک لیوان آب سیب بنوشید. سیب میوه‌ای سرشار از فیبر است و به وفور در این فصل وجود دارد.

– نیکوتین سیگار برای جنین در رحم مادر، بسیار مضرتر از افراد بالغ است و سیستم دفاعی بدن را ضعیف می‌کند، بنابراین از کشیدن سیگار و قرار گرفتن در معرض دود سیگار بپرهیزید.

– روزهای پاییزی کوتاه و آب و هوای این فصل نیز نسبت به زمستان متعادل‌تر است، بنابراین زمان مناسبی برای استراحت بدن محسوب می‌شود.

– استراحت کرده و از بخور اسطوخودوس و اوکالیپتوس استفاده کنید.

– روزانه یک یا دو عدد سیر در غذای خود بریزید.

– خوردن مخلوط آب گرم، عسل و آبلیموی تازه را فراموش نکنید.

– حتما با مشورت پزشک متخصص، از واکسن آنفلوانزا استفاده کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي