تهیه کننده مادر قلب اتمی از سیاسی بازی می گوید

تاريخ : 19 تیر

در این قسمت از بخش فرهنگی پورتال گهر جزییات خبر  تهیه کننده مادر قلب اتمی از سیاسی بازی می گوید را در ادامه می خوانید

تهیه کننده مادر قلب اتمی از سیاسی بازی می گوید, پورتال خبری فرهنگی گهر

تهیه کننده مادر قلب اتمی از سیاسی بازی می گوید

امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم «مادر قلب اتمی» واکنش‌ها نسبت به این فیلم را حاصل برخوردهای سیاسی دانست.

فیلم «مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده و تهیه‌کنندگی امیر سیدزاده در جریان اکران با چالش‌هایی رو‌به‌رو شد و از چهارشنبه هفته گذشته سالن‌های اصلی اکران از آن گرفته شد. به گفته مسئولان در سازمان سینمایی اکران این فیلم به دلیل پایان یافتن مهلت نمایش آن از پرده پایین آمده است. این فیلم به دلیل تصمیم مسئولان حوزه هنری از اکران در سالن‌های این سینما محروم ماند. سیدزاده در مدت زمان اکران این فیلم سه نامه به حوزه هنری نوشت که هیچ کدام از این نامه‌ها جوابی به همراه نداشت.

سیدزاده تهیه‌کننده فیلم «مادر قلب اتمی» درباره حواشی اخیر گفت :«بعد از آنکه دو نامه به حوزه هنری نوشتم و جوابی دریافت نکردم٬ این بار نامه‌ای به آقای مومنی رئیس حوزه هنری نوشتم و طبق انتظار آقای مومنی هم جواب نداد. بعد از این سه نامه٬ تصمیم گرفیتم با همان سینماهای محدود فیلم را نمایش دهیم. دهم خرداد شروع نمایش فیلم ما در سینما ها بود. تا دیروز فیلم ما اکران بود که نزدیک به سی و پنج روز فیلم ما نمایش داده شد.»

او ادامه داد: «در این ایام پنج روز تعطیلی سینماها بوده است.به دلیل شب های قدر و تعطیلی نیمه خرداد ما چند روزی را از دست دادیم. دو هفته هم در ماه رمضان فیلم ما اکران شد که شرایط بلیت نیم‌بها و بسیاری از مسائل دیگر دخیل بود تا فیلم ما به خوبی دیده نشود. مخاطبان در ماه مبارک رمضان کمتر به سینماها می‌روند و در اصل می‌توانیم بگوییم با این شکل اکران سر فیلم ما را بریدند.»

تهیه‌کننده فیلم «مادر قلب اتمی» درباره فروش فیلم توضیح داد: «هفته دوم نمایش فیلم به فروش خوبی رسیدیم و به رقمی نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان دست پیدا کردیم. یعنی در شانزده روز ما فروش خیلی خوبی داشتیم. به نوعی روزی ۹۰ میلیون تومان.»

سید‌زاده درباره بیانیه اخیر نمایندگان مجلس گفت:«وزیر فرهنگ٬ رئیس سازمان سینمایی یا خانم سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس حرف من را می‌فهمند٬ اما چند نفری هستند بدون اینکه فیلم ما را ببینند از آن انتقاد می‌کنند و فیلم ما را به نابودی می‌کشند. این نماینده‌های محترم هیچ کدام فیلم ما ندیده‌اند زیرا نوع نامه‌ای که نوشته بودند کاملا واضح بود بدون تماشای فیلم است. در فیلم ما توهینی به ادیان نمی‌شود. با این یک بام و دوهوا ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. نماینده‌های محترم تشریف بیارند و با ما صحبت کنند.»

این تهیه کننده درباره پایان اکران فیلم گفت: «دلیل اینکه دیگر فیلم روی پرده نیست و در اصل از پرده پایین کشیده شده٬ را متوجه نمی‌شوم. به وزیر محترم هم در این‌باره نامه نوشته‌ام. ما کف فروش را هم از دست نداده‌ایم که شورای صنفی نمایش بخواهد ما را کنار بگذارد. با سیاسی کاری سر فیلم را بریدند. ما باید بدانیم تا چه حد اعتبار داریم٬ زیرا فیلمی که مجوز نمایش می‌گیرد دیگر با اعتزاض برخی نباید از پرده پایین کشیده شود.»

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي