تمشک تصفیه کننده خون است

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 31 تیر

تمشک تصفیه کننده خون است

تمشک تصفیه کننده خون است, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

فصل برداشت تمشک از خرداد در جنگل‌های شمال آغاز می‌شود و تا پایان تیر ادامه می‌یابد.تمشک میوه‌ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می‌شود. میوه تمشک ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت و کمپوت خورده می‌شود.

زنان گیلانی با توجه به ذوق آشپزی که دارند از تمشک برای پختن مربا استفاده می‌کنند.

بوته تمشک در مناطق گرم و مرطوب، در جنگل‌ها و صحراها می‌روید. نام‌های دیگر تمشک، توت وحشی و سه گلی است. ساقه‌های تمشک نرم و به رنگ قرمز و دارای خارهای بلند است. برگ‌های آن متفاوت و بیضی شکل و اطراف آن کنگره و به شکل دندانه‌های اره ای است.

گل‌های تمشک به رنگ‌های سفید، صورتی یا به صورت خوشه در ماه‌های مرداد پدیدار می‌شود و تا مهر دوام می آورد.

تمشک دارای خاصیت ضد عفونی کننده است و به علت دارا بودن ویتامین‌های C و K برای درمان اوره و فشارخون مفید است. تمشک، عرق آور است، لذا بهترین زهکش سوراخ‌های پوست محسوب می‌شود.

تمشک خون را تصفیه می‌کند و برای کسانی که به روماتیسم مبتلا هستند، بسیار مفید است. تمشک یبوست مزاج را معالجه می‌کند. تمشک برای تسکین درد سودمند است، خون را قلیائی می‌کند و قند آن برای مبتلایان به مرض قند مفید است.

تخم و دانه‌ای که در تمشک وجود دارد، اغلب با دندان نیز خرد نمی‌شود، ولی وقتی خورده شود در معالجه یبوست و خشکی مزاج به طور طبیعی بسیار مؤثر است و سبب می‌شود که یبوست به کلی رفع شود.

شربت تمشک، مخلوط با آب برای رفع تب تجویز شده است. خوردن تمشک برای مبتلایان به مرض قند(دیابت)، تبهای صفراوی، التهاب مجاری ادرار و گلو درد(آنژین) مفید است.

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي