تغيير نام ابوموسي به بوموسی

دسته بندي : سیاست,عمومی
تاريخ : 6 اردیبهشت

تغيير نام ابوموسي به بوموسی, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش خبر، ابوموسی به نقل از کسانی که موفق به دیدن این جزیره شده اند یکی از بکرترین سواحل مرجانی ایران است. و طبیعت منحصر به فردش می تواند چه از لحاظ اکوتوریسم و چه از لحاظ گردشگری با استاندارد معمولی آن جذاب و در آمد زا باشد.

وجود دلفینها ، جذابیتهای ساحل زلال ، پستی بلندی ها و عوارض طبیعی آن ، امکان ویژه ماهیگیری و….همه و همه می تواند ابوموسی را به عنوان یک فرصت بکر گردشگری معرفی کند
اما مشکل نبود زیر ساختهای گردشگری عاملیست که تلاشهای دولت برای رونق گردشگری و اثبات چند باره حق مالکیت ایران بر این جزیره را کم رنگ می کند .

اعلام ابوموسی به عنوان منطقه نمونه گردشگری گرچه اقدام خوبیست اما سیاسی بودن بحث نباید اصل ماجرا را زیر سئوال ببرد گردشگری حتی در مقیاس داخلی آن با زیرساختها مانند هتل ، فرودگاه و امکانات تفریحی معنا مییابد .

این درست است که در این مقطع زمانی تعداد زیادی وطن پرست پیدا می شوند که سفر در قالب تورهای چند روزه گردشگری را برای دیدن این جزیره بپذیرند اما در بلند مدت دوباره ابوموسی فراموش خواهد شد.

در همین ارتباط فرماندار جزیره ابوموسی با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری گفت: از آنجاکه شرایط برای توسعه گردشگری در جزیره فراهم است از تمامی سرمایه گذاران، آژانسداران و فعالان گردشگری می خواهیم ظرفیتهای موجود را سنجیده و برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری تصمیم بگیرند.

سید طالب موسوی به خبرگزاری مهر گفت: تردیدی نیست که ابوموسی متعلق به ایران بوده، هست و خواهد بود. به همین دلیل ما براساس قابلیتهای منطقه و برای توسعه پایدار جزیره در حوزه های مختلفی از جمله اشتغال، سرمایه گذاری و گردشگری برنامه ریزی کرده ایم.

وی گفت: همچنان که بخش خصوصی در جزیره کیش و قشم فعال شد و کارهای زیادی انجام داد در آینده ای نزدیک این جزیره نیز به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می شود. با این تفاوت که زیرساختها آنقدر که در جزیره ابوموسی فراهم است در جزیره های قشم و کیش نبود.
موسوی گفت: دولت تدابیر خوبی را برای صنعت گردشگری در جزیره اندیشیده است و ما نیز متناسب با شرایط موجود ظرفیت ها را ایجاد کرده ایم.

وی با بیان اینکه باید مردم در این عرصه وارد شوند گفت: باز کردن فضا برای ورود مردم باعث می شود وضعیت تردد و اقامت گردشگران جزیره ساماندهی شود چون در آن صورت ورود سرمایه گذاران نیز شرایط منطقی تری را به خود می گیرد.

از طرف دیگر ولی اسماعیلی عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس از تهیه طرحی برای تشکیل استان توریستی و فرهنگی خلیج فارس از سوی برخی نمایندگان خبر داد و اظهار داشت: در آستانه روز ملی خلیج فارس که هفته بعد است نمایندگان مجلس قصد دارند طرحی را برای تشکیل استان توریستی فرهنگی خلیج فارس در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: تهیه این طرح در مراحل مقدماتی قرار دارد و قرار است که نمایندگان بیشتری به جمع امضا کنندگان این طرح بپیوندد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان در خصوص جزییات این طرح گفت: قرار است استان توریستی فرهنگی خلیج فارس با مرکزیت “بوموسی” تشکیل شود.

اسماعیلی ادامه داد: در این طرح نام “ابوموسی” به “بوموسی” تغییر پیدا می‌کند؛ “بوموسی” در واقع ترکیبی از بوم یعنی مکان و موسی که همان منطقه است تشکیل می‌شود؛ چرا که ابوموسی یک نام جعلی است.

وی گفت: شهرستان‌های همجوار این استان متشکل از جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک، بندر سیریک، کیش، قشم، بندر لنگه و لاوان است.

اسماعیلی افزود: همچنین با تشکیل این استان هواپیمایی‌هایی که از آسمان این استان عبور می‌کنند مجبورند که هنگام عبور از آسمان این استان هم نام این استان را بگویند.

اما با تمام این اقدامات گرچه سرمایه گذاری در ابوموسی ممکن است به نظر بخش خصوصی پر ریسک باشد اما سرمایه گذاری دولتی و ورود ساز و کار اقتصادی ساخت زیر بنا در آنجا به بورس می تواند تضمین کننده آینده ای روشن برای این جزیره باشد.

در شرایطی که کشورهای همسایه باساخت جزایر مصنوعی سعی در خلق جذابیتهای سرمایه گذاری برای گردشگری دارند وجود چنین جزایری طبیعی با وسعت قابل قبول می تواند تحولی در عرصه گردشگری جنوب کشور باشد.

 

گردآوری: گروه خبر گــهـــر

منبع: خبر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي