تعطیلی كارخانه نوشابه سازی كوكاكولا در چین

دسته بندي : عمومی
تاريخ : 11 اردیبهشت

ایرنا –  دولت چین در بیانیه ای اعلام كرد كه مقام های منطقه شمال این كشور دستور تعطیل شدن یك كارخانه نوشابه سازی كوكاكولا را پس از كشف آلودگی محصولات تولیدی آن به ماده زیان آور ‘كلرین ‘ صادر كردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شانگهای، اداره نظارت بر كیفیت استان شانكشی اعلام كرد: در پی انتشار گزارش هایی در رسانه ها در باره آلودگی بسته ای از نوشابه ها به آب دارای میزان بالاتر از حد مجاز كلرین، مقام های این استان دستور تحقیق در این باره را دادند.

‘كلرین’ ماده ای است كه برای از بین بردن باكتری های آب بكار برده می شود، اما

وجود بیش از حد این ماده در آب می تواند برای سلامت انسان زیان آور باشد.

یك مسوول در شركت نوشابه سازی كوكاكولای شانكشی روز دوشنبه تایید كرد كه تولید در این كارخانه متوقف شده است، اما از توضیح بیشتر در این باره خودداری كرد.

در همین حال خبرگزاری رسمی شینهوا، یكشنبه شب گزارش داد كه آلودگی در ماه فوریه هنگامی رخ داد كه مقدار اندكی كلرین در هنگام عملیات تعمیر و نگهداری بطور اتفاقی وارد آب مورد استفاده برای تولید نوشابه شده است.

همچنین یك منبع ناشناس در این كارخانه به رسانه های محلی گفته است كه ۹ بسته از محصولات نوشابه آلوده شده است.

در همین حال شینهوا به نقل از كارخانه شانكشی خبر داد كه محصولات آن سالم هستند و تهدیدی برای سلامت انسان به شمار نمی روند.

چین در سال های اخیر شاهد چند موج هراس بر سر سلامت مواد غذایی بوده است كه به نظر بسیاری به دلیل ضعف نظارت و سودجویی تولید كنندگان است.

چین یكی از بازارهای بسیار مهم كوكاكولا است به گونه ای كه درسال گذشته مصرف كننده حدود ۷ درصد تولید جهانی آن بوده است.

همچنین كوكاكولا اعلام كرده است قصد دارد در سه سال آینده بیش از ۴ میلیارد دلار در چین سرمایه گذاری كند كه از سال ۲۰۱۲ شروع خواهد شد.

این شركت اكنون بیش از ۴۰ كارخانه نوشابه پركنی در چین دارد.

 

گردآوری: گروه خبر گــهــر

منبع: ایرنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي