تشخیص بیماری ها فقط از روی صورت

تاريخ : 1 آبان

می توان از قسمت های مختلف بدن از جمله صورت به مشکلات و بیماری های سایر قسمت های بدن پی برد. در ادامه روش تشخیص بیماری ها فقط از روی صورت را می خوانید

تشخیص بیماری ها فقط از روی صورت, پورتال خبری فرهنگی گهر

صورت شما راز وضعیت داخلی بدن و بیماری های داخلی را برملا می سازد، به صورت خود نگاه کنید و بدانید که کدام بخش بدن شما مشکل دارد.

حتما برای شما پیش آمده است فردی مسن و با تجربه  با نگاه کردن به صورت شما بگوید «چرا رنگ و رو ندارید؟» یا «رنگ صورتتان پریده است» یا « صورت تان زرد به نظر می رسد»  و  این ها گواه این است که شما گویا حال مزاجی خوبی ندارید. بله درست است، صورت شما راز وضعیت داخلی بدن و بیماری های داخلی را برملا می سازد.

برای هزاران سال، شفادهندگان چینی با خواندن چهره موفق به شناسایی و تشخیص انواع بیماریها می شدند. شما نیز با استفاده از این چارت می توانید بسیاری از بیماری ها را حدس بزنید. پوست صورت حساس است و می تواند منعکس کننده تغییرات داخلی سریعتر از سایر نقاط بدن باشد. یاد بگیرید که چگونه می توانید از این تمرین باستانی برای کشف سرنخ سلامت خود استفاده کنید.

رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون!

رنگ پوست و نوع طبع نیز با هم مرتبط هستند، افراد با طبیعت گرم و تر، معمولاً پوست سرخ و سفید و گلگونی دارند و افراد با طبع گرم و خشک، پوستی با رنگ گندمگون متمایل به زردی داشته و صاحبان مزاج سرد و خشک، تیرگی خاصی در پوستشان وجود دارد و پوستشان شفاف نیست، افراد با طبیعت سرد و تر نیز عموماً پوست سفید و روشن دارند.

حالات عضلات صورت نیز ارتباط نزدیکی با اعراض نفسانی و احوال روحی و روانی ما دارند.

افراد شاد، معمولاً چهره های خندان و گلگون تر و ابروی گشاده دارند. افراد غمگین و افسرده معمولاً سگرمه توهم، ابروهای درهم و نگاه رو به پایین دارند و گوشه های لبانشان عمدتاً آویزان است. این حالات عضلات و اعضای صورت، نه تنها یک ارتباط خیلی قوی با احوال جسمانی ما دارند، لکه با حالات روحی ما نیز مرتبط هستند که در ضرب المثل این حالات تحت عنوان “سر درون” بیان شده است.

 زردی صورت و چشم ها

اگر متوجه رنگ زرد خفیفی در صورت و به ویژه سفیدی چشم هایتان شده اید، ممکن است دچار زردی باشید. زردی به علت تجمع بیلی روبین در خون و بافت های بدن ایجاد می شود. در حالت عادی، کبد بیلی روبین را به همراه سلول های قرمز قدیمی دفع می کند. سایر علائم زردی عبارتند از خستگی، سردرد، تب، کم اشتهایی، تهوع، کاهش وزن، درد شکم، خارش پوست و کم رنگی ادرار و مدفوع.

لوپوس

وجود هر نوع جوش بر روی پوست صورت از وجود مشکلی در بدن خبر می دهد. اگر این جوش ها در امتداد گونه ها و دارای ظاهری مانند پروانه و علائمی شبیه به آفتاب سوختگی باشند، احتمالا از بیماری لوپوس رنج می برید.

یکی از علل اصلی رنگ پریدگی پوست، کم خونی فقر آهن است. به دلیل کمبود آهن، بدن نمی تواند هموگلوبین مورد نیاز خود را که باعث به وجود آمدن رنگ قرمز خون می شود، تولید کند

لوپوس نوعی اختلال در سیستم ایمنی بدن است که بر روی پوست، مفاصل، خون، ریه ها، قلب و کلیه ها تأثیر می گذارد.

از علائم دیگر این بیماری می توان به خستگی، درد مفاصل، تورم، درد ماهیچه، بزرگ شدن غدد لنفاوی، درد قفسه سینه، تنگی نفس، احتباس مایعات و سردردهای مکرر اشاره کرد.

رویش موی زائد در صورت

رویش مو های زائدی که در امتداد خط فک، چانه و لب بالای خانم ها اتفاق می افتد، به عنوان هیرسوتیسم یا پرمویی شناخته می شود و می تواند نشانه سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) باشد که به دلیل عدم تعادل هورمون ها و افزایش هورمون مردانه اتفاق می افتد. این مشکل به علت تغییرات هورمونی ناگهانی در زنان پس از یائسگی شایع تر است. این موها می تواند به دلیل استفاده از داروهای خاص یا اختلالات غدد فوق کلیوی و در موارد نادر تومور یا سرطان نیز ایجاد شوند.

رنگ پریدگی پوست

یکی از علل اصلی رنگ پریدگی پوست، کم خونی فقر آهن است. به دلیل کمبود آهن، بدن نمی تواند هموگلوبین مورد نیاز خود را که باعث به وجود آمدن رنگ قرمز خون می شود، تولید کند.

اگر کمبود آهن شدید باشد، سایر قسمت های صورت مانند داخل دهان، لثه ها، زیر پلک ها و لب ها نیز رنگ پریده تر از حد معمول به نظر می رسند. خستگی شدید، سردرد، سردی دست ها و پا ها و شکنندگی ناخن ها از دیگر علائم فقر شدید آهن هستند. با مصرف مکمل آهن و افزودن موادغذایی حاوی آهن مانند گوشت، عدس و لوبیا به رژیم غذایی خود می توانید این عارضه را کنترل کنید.

خشکی و پوسته پوسته شدن لب

این مشکل رایج ترین نشانه از کمبود آب در بدن است. ۳۰ درصد از آب بدن در داخل پوست قرار دارد که در صورت کمبود آب در بدن، پوست خشک شده و لب ها ترک می خورند. همچنین کم آبی می تواند به کاهش تعریق و عدم دفع آلودگی و چربی انباشته شده بر روی پوست منجر شود که باعث افزایش احتمال ابتلا به آکنه، اگزما و پسوریازیس می گردد.

رنگ غیرطبیعی پوست

زنانی که دارای سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند ممکن است متوجه تکه های ضخیم مشکی یا قهوه ای بر روی پیشانی، گردن، ناف، زیر بغل و سینه خود شده شوند.

ترک گوشه دهان معمولا با کمبود ویتامین ب۲ ، آهن و روی در بدن مرتبط است مقاومت به انسولین و یا بالا بودن سطح انسولین خون در افراد مبتلا به این سندرم باعث این تغییر رنگ پوست می شود.

چین و چروک عمیق زودرس

چین وچروک رابطه اجتناب ناپذیری با سن دارد، اما چین وچروک زودرس در اطراف دهان یا پیشانی می تواند در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض دود سیگار ایجاد شود. نیکوتین موجود در سیگار منجر به تنگ شدن رگ های خونی در لایه بیرونی پوست و کاهش جریان خون شده و در نتیجه مانع رسیدن مواد موردنیاز به پوست می شود.

ترک گوشه های دهان

ترک گوشه دهان معمولا با کمبود ویتامین ب ۲ ، آهن و روی در بدن مرتبط است. کمبود ویتامین ب در بدن می تواند به التهاب غشای دهان، پوست، چشم ها و دستگاه گوارش منجر شود. از علائم دیگر آن می توان به ورم غشاهای مخاطی، التهاب پلک، زخم بر روی لب ها و دهان و قرمزی پوست اشاره کرد. برای درمان این مشکل باید غذاهای حاوی ویتامین ب مانند گوشت، مرغ، ماهی قزل آلا، تخم مرغ، برگ چغندر، بادام زمینی، لوبیا و حبوبات را به رژیم غذایی خود بیفزایید.

لکه زرد اطراف چشم ها

بیماری های قلبی می توانند یکی از دلایل به وجود آمدن این لکه ها باشند. این لکه های زردرنگ که اغلب در نزدیکی گوشه داخلی پلک به وجود می آیند، نرم، کوچک و بدون درد هستند و مشکلی در بینایی ایجاد نمی کنند. این مشکل اغلب با تصلب شرایین، دیس لیپیدمی و بیماری عروق کرونر در ارتباط است.

چشمان پف کرده

پف و حلقه های تیره زیر چشم ممکن است به دلیل دیر خوابیدن، کمبود خواب یا گریه بیش ازحد به وجود بیایند. اما اگر با بهره مندی از خواب کافی این مشکل برایتان به وجود آمده است ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی پزشکی باشد. به عنوان مثال ممکن است دچار بیماری چشمی تیروئید باشید که منجر به تورم بافت ها و ماهیچه های اطراف چشم می شود.

بیماری چشمی تیروئید نوعی بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به پشت چشم ها حمله می کند و منجر به التهاب می شود. همچنین ممکن است مشکلی در غده تیروئید یا کلیه ها وجود داشته باشد.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي