ترک اعتیاد به اینترنت با قطع پنجه دست!

ترک اعتیاد به اینترنت با قطع پنجه دست!

 

ترک اعتیاد به اینترنت با قطع پنجه دست!

یک جوان چینی در تلاش برای غلبه بر اعتیاد بیش از خود به اینترنت پنجه دست خود را قطع کرد.

به گزارش گهر به نقل از ایرنا،یک جوان چینی در تلاش برای غلبه بر اعتیاد بیش از خود به اینترنت پنجه دست خود را قطع کرد.

این جوان 19 ساله ساکن جنوب چین بوده و دلیل این کار خود را اعتیاد بیش از حد در استفاده از رایانه، بازیهای کامپیوتری و اینترنت عنوان کرده است.

قطع پنجه این جوان چینی در روزنامه ˈتلگرافˈ انگلیس نیز بازتاب داشت و این نشریه در گزارشی نوشت؛«وان» پس از آنکه از اعتیاد خود به اینترنت و رایانه به ستوه آمده تصمیم می گیرد در پارک نزدیک منزلش پنجه دست خود را از ناحیه مچ قطع کند.

پس از این حادثه او توسط یکی از رانندگان تاکسی عبوری که متوجه خونریزی شدید می شود، به بیمارستان انتقال می یابد.

یکی از پزشکان معالج «وان» اعلام کرد که پنجه قطع شده این جوان چینی به دستش پیوند زده شده اما اینکه عضو پیوند شده تا چه اندازه بتواند کارایی گذشته خود را داشته باشد، هنوز مشخص نیست.

براساس آخرین آمارهای ارائه شده، چین بیش از 24 میلیون جوان و نوجوان معتاد به اینترنت و بازی های کامپیوتری دارد و همین موضوع باعث شده مسوولان این کشور کمپ های ترک اعتیاد اینترنت را راه اندازی کنند.

اولین کمپ از این دست در سال 2004 توسط یک روانشناس چینی به نام « تائو ران» در پکن راه اندازی شد تا نوجوانان در این اردوگاه با زندگی معمولی آشتی کرده و کمی از دنیای مجازی فاصله بگیرند.

با افزایش تعداد جوانان و نوجوانانی که به صورت اعتیادآوری از اینترنت استفاده می کنند و ساعت های زیادی را به انجام بازی های الکترونیکی اختصاص می دهند مراجعه پدران و مادران نگران به اردوگاه های نظامی مقابله با اعتیاد به اینترنت افزایش یافته است.

براساس گزارش های منتشر شده، در حال حاضر حدود 500 مؤسسه و 300 کمپ ترک اعتیاد در سراسر کشور چین برای کمک به این قشر فعال هستند تا نوجوانانی که فارغ از دنیای واقعی، دل به دنیای مجازی و جذابیت هایش بسته اند گرد هم بیایند تا تمرینی برای زندگی کردن داشته باشند.

«تائو ران» اعتقاد دارد که سپری کردن دوره های متنوع در این اردوگاهها، ضمن دور کردن این افراد از یکجانشینی، آنان را به تحرک، نشاط و فعالیت وادار می سازد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه