ترفندی ساده و کاربردی برای غیر قابل ردیابی کردن گوشی موبایل

تاريخ : 21 خرداد

در ادامه ترفندی ساده و کاربردی برای غیر قابل ردیابی کردن گوشی موبایل را معرفی می کنیم.

ترفندی ساده و کاربردی برای غیر قابل ردیابی کردن گوشی موبایل, پورتال خبری فرهنگی گهر

خودتان را یک خلافکار فرض کنید که از دست پلیس فرار کرده و برای آنکه کسی نتواند جایش را پیدا کند فکر بکری به ذهنش می‌رسد و گوشی هوشمندش را در حالت «Airplane mode» قرار می‌دهد.

بسیار خوب، باید بدانید این اولین و آخرین اشتباه زندگی کوتاه شما به عنوان یک خلافکار خواهد بود چون پلیس به سرعت بازداشت‌تان می‌کند. در واقع در گوشی شما سفت افزارهایی (Firmware) نصب شده که با قرار دادن گوشی در حالت «Airplane mode» از کار نمی‌افتند و به این ترتیب گوشی شما کاملا قابل ردیابی می‌ماند.

پس کار خیلی سختی در پیش ندارید، سیم کارت‌تان را از گوشی در می‌آورید یا اصلا گوشی را خاموش می‌کنید؟ نه. هیچکدام از این کارها هم کمکی بهتان نمی‌کند و گوشی‌تان با وجود این اقدامات هم قابل ردیابی خواهد بود.

تنها یک راه وجود دارد که می‌توانید مطمئن باشید پس از آن گوشی شما قابل ردیابی نیست و آن هم خارج کردن باتری آن است. وقتی گوشی هیچ منبع الکترونیکی برای تغذیه نداشته باشد یعنی هیچ کدام از عناصر آن هم کار نخواهند کرد.

با در آوردن باتری خیال‌تان راحت است که دست کسی به شما نمی‌رسد. از طرفی اگر گوشی هوشمندی دارید که درآوردن باتری‌اش برای‌تان به سادگی ممکن نیست دیگر مشکل خودتان است. بهتر است یک گوشی بخرید که بتوانید باتری‌اش را به سادگی از آن خارج کنید. باتری را که خارج کنید رسما غیرقابل ردیابی خواهید بود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. علی

    اگر موبایل یا لپ تاپ خود را گم کرده اید یا به سرقت رفته است حتما شماره سریال ان را در سامانه همیاب ۲۴ ثبت کنید تا خرید و فروش ان به راحتی صورت نگیرد همچنین میتوانید کالای دیجیتال نو خود را بیمه کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي