ترفندهای سریع و آسان تايپ كردن

تاريخ : 28 فروردین

ترفندهای سریع و آسان تايپ كردن

با آگاهی از ترفندهای تایپی، با سرعت بهتری کارهای خود را انجام می‌دهید. اگر علاقمند به آشنایی با این ترفندها هستید با ما همراه باشید.

ترفندهای سریع و آسان تايپ كردن, پورتال خبری فرهنگی گهر

پاک کردن یک کلمه

با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Backsapce، به جای پاک کردن تک‌تک کاراکترهای یک کلمه، می‌توانید کلمات را پاک کنید. این کار سرعت شما را در حذف کلمه‌های اشتباه افزایش می‌دهد.

انتقال چشمک‌زن به ابتدای کلمه قبل یا بعد

انتقال دادن چشمک‌زن به صورت دستی، زمان زیادی از تایپ‌ کردن را به خود اختصاص می‌دهد. برای افزایش سرعت، چشمک‌زن را به کمک میانبرهای صفحه‌کلید جابه‌جا کنید. برای انتقال چشمک‌زن به ابتدای کلمه قبل از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Left Arrow  و برای انتقال آن به ابتدای کلمه بعد از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Right Arrow استفاده کنید.

نکته: در مک، به جای Ctrl از کلید Option استفاده کنید.

ایجاد یک متن زیر یا بالانویس

برای درج بالانویس در کنار یک کلمه‌، از کلیدهای ترکیبی = + Ctrl + Shift و برای درج زیرنویس از کلیدهای ترکیبی = + Ctrl استفاده کنید.

مطمئن باشید همین دو کلید میانبر، به صورت چشمگیری سرعت شما را افزایش خواهند داد.

کپی کردن متن بدون استایل

وقتی متنی را از یک منبع کپی می‌کنید، فرمت و استایل متن، همراه با آن کپی می‌شود. برای Paste کردن متن، بدون فرمت و استایل (یعنی به صورت Plain Text) می‌توانید به جای استفاده از کلیدهای‌ ترکیبی معروف Ctrl + V، ازکلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + V استفاده کنید.

ترفندهای سریع و آسان تايپ كردن, پورتال خبری فرهنگی گهر

توجه داشته باشید که به غیر از نرم‌افزارهای مایکروسافت مانند Word یا Outlook،  اغلب نرم‌افزارهای و مرورگرها از این میانبر پشتیبانی می‌کنند. برای نرم‌افزارهای استثناء از روش‌های زیر استفاده کنید:

– کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + V برای نمایش پنجره Paste Special

– کلیدهای ترکیبی Ctrl + Sapcebar برای حذف فرمت و استایل متن

– استفاده از نرم‌افزار PureText و تعریف کلیدهای میانبر دلخواه (Hotkeys) برای Paste کردن بدون استایل متن‌ها

امیدوارم این ترفند کوتاه برای شما کاربردی باشد. تجربه کاربری خود را در این زمینه با دوستانتان به اشتراک بگذارید. آیا ترفندهای دیگری می‌شناسید؟

منیع:arshnews.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي