تحویل کالا به شما با هواپیمای بدون سرنشین

تاريخ : 11 آذر

سایت آمازون که بیشتر به خاطر فروش آنلاین کتاب در جهان معروف است طرحی دارد که در شلوغ‌‌‌ترین  مناطق شهر هم بسته‌های خود را در کمتر از نیم ساعت تحویل مشتری‌هایش دهد. طرحی که قرار است سفارش مشتری‌ها دیگر به صورت هوایی ارسال شود!

هواپیماهای بدون سرنشین شاید جنجالی‌ترین دستگاه‌های سالهای اخیر بوده‌اند و همیشه درباره آنها بحث وجود داشته است.

تحویل کالا به شما با هواپیمای بدون سرنشین, پورتال خبری فرهنگی گهر

جف بزوس، مدیرعامل آمازون حالا از طرحی رونمایی کرده که نشان می‌دهد قرار است هواپیماهای بدون سرنشین کار تحویل بسته‌های سفارشی مشتری‌های این سایت را انجام دهند! مسئولان آمازون  نام این سیستم جدید ارسال سفارش‌ها با روبات‌های پرنده را Prime Air گذاشته‌اند. سایت آمازون  کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش به صورت آنلاین عرضه می‌کند و به ویژه در زمینه فروش کتاب مشهورترین سایت جهان به حساب می‌آید.

تحویل کالا به شما با هواپیمای بدون سرنشین, پورتال خبری فرهنگی گهر

در این طرح مقرهایی  در نظر گرفته شده که بر اساس نشانی مشتری از آنها هواپیماهای بدون سرنشین با به قول مسئولان سایت «روبات‌های پرنده» بلند می‌شوند و خودشان را در کمترین زمان ممکن به در منزل مشتری می‌رسانند. به گفته جف بزوس این روبات‌های پرنده می‌توانند بسته‌هایی تا وزن بیشتر از ۲ کیلوگرم را حمل کنند که ۸۶ درصد بسته‌های سفارشی این شرکت را پوشش می‌دهد. به گفته‌های مقام‌های آمازون این کار باعث می‌شود که به جای استفاده از خودرو‌ در مناطق پرترافیک بسته‌ها به صورت هوایی خیلی سریع به دست مشتری برسند. این هواپیماهای بدون سرنشین که احتمالاً استفاده از آنها طی ۴ تا ۵ سال آینده عملی خواهد شد نیاز به خلبان ندارند و مسیر خود را به وسیله جی‌پی‌اس پیدا می‌کنند و خود را به مقصد می‌رسانند. سایت آمازون در ابتدا با فعالیت محدود در سال ۱۹۹۴ در سیاتل واشینگتن تأسیس شد اما اکنون گردش مالی سالانه آن به ۶۱ میلیارد دلار رسیده است.

تحویل کالا به شما با هواپیمای بدون سرنشین, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

منبع: پارسینه

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي