تحلیل برنامه خندوانه توسط سایت گاردین

به تازگی سایت گاردین برنامه خندوانه را تحلیل کرده است. در این مطلب جزییات تحلیل برنامه خندوانه توسط سایت گاردین را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

سایت گاردین در خبری به تحلیل برنامه «خندوانه» پرداخته است:ایرانی ها از جوک ساختن و منتشر کردن آن در شبکه های اجتماعی لذت می برند؛ عادتی که جزو فعالیت های روزمره آنها شده است. به بیانی طنز جزو سرگرمی های ساده مردم ایرانی است.
در حال حاضر استندآپ کمدی از طریق برنامه ای با نام «خندوانه» در شبکه نسیم به خانه های مردم راه یافت. این برنامه توسط رامبد جوان، کمدین جوان و مشهور ایرانی، کارگردانی می شود.او در هر قسمت از این برنامه کمدین های ایرانی را به برنامه دعوت می کند.
تحلیل برنامه خندوانه توسط سایت گاردین
اگر چه افراد بی شماری سعی کردند در برنامه های خود استندآپ را اجرا کنند، اما موفق به این کار نشدند و اجراهای آنها طنزی بیش نبود اما برنامه «خندوانه» در معرفی این ژانر به موفقیت بالایی دست یافت.
جوان در مقابل تعدادی از مردان و زنانی که مانتو و روسری های رنگی به تن کرده اند، برنامه خود را اجرا می کند. کمدین ها معمولا آواز می خوانند و مردم حاضر در سالن نیز با دست زدن آنها را همراهی می کنند.
علی اصغر رمضان پور معاون فرهنگی سابق وزیر فرهنگ و ارشاد می گوید: «تولید کنندگان این برنامه در ارتباط برقرار کردن با مردم و جوانان موفق بودند.»
دست اندرکاران این برنامه مدت زیادی برای ساخت این مجموعه تلاش کردند و علارغم  محدودیت ها توانستند به موضوعاتی که برای جوانان جذابیت دارند، بپردازند.
با وجود گسترش شبکه های اجتماعی به خصوص اپلیکیشن های آنلاین مانند وایبر و تلگرام که در میان مردم ایران محبوبیت خاصی دارد، جوک های بسیاری میان آنها رد و بدل می شود و زمانی که صحبت از جوک به میان می آید، نگرانی ها کم می شود، به همین دلیل مردم قادرند از طریق آنها خود و طرز تفکرشان را بیان کنند.
یکی دیگر از خلاقیت های جوان حضور عروسکی با نام «جناب خان» در برنامه است که لهجه ای جنوبی دارد. جناب خان در طول برنامه آهنگ های محلی نقاط مختلف ایران را می خواند. علاوه بر آن جوان کتاب، بازی و نمایشگاههای مختلف را به عنوان بخشی از برنامه به مردم معرفی می کند.
مردم نیز می توانند از طریق پیامک به کمدین هایی که به این برنامه دعوت می شوند، رای دهند.
صادق زیبا کلام، پژوهشگر و تحلیل‌گر سیاسی و استاد دانشگاه تهران می گوید: «این برنامه از این جهت محبوبیت دارد که مردم خود و افکارشان را آزادانه و به شیوه ای طبیعی و معمول بیان می کنند.»
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه