تبلیغات عجیب انتخاباتی از رژ لب صورتی تا حضور جناب خان

تاريخ : 3 اسفند

تبلیغات عجیب انتخاباتی این روزها هم ناراحت کننده هستند و هم خنده دار ، تبلیغ های زشتی که به هر نحو می خواهند رای مردم را بگیرند!

تبلیغات عجیب انتخاباتی از رژ لب صورتی تا حضور جناب خان, پورتال خبری فرهنگی گهر

انجام تبلیغات انتخاباتی در زمان قانونی که برای آن تعیین شده امری عادی است. پخش عکس، تراکت و ….در بین همه کاندیداها به طور یکسان انجام می‌شود، اما گاه برخی کاندیداها از شیوه‌هایی توام با شوخی و خلاقیت به منظور جلب توجه بیشتر برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده می‌کنند که خارج از عرف و گاه عجیب نیز هست.

در هر دوره از انتخابات در دو برهه ثبت‌نام و تبلیغات، مردم در انتظار مشاهده این نوع تبلیغات‌ هستند کمااینکه در دوره‌های قبل دیدیم که برخی کاندیداها با چسباندن برنامه‌های تبلیغاتی به لباس‌های خود یا با فریاد زدن‌هایی که صرفا برای جلب توجه بوده از این روش‌های غیرمتداول و مضحک برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کرده‌اند. ناگفته نماند که این موارد می‌تواند به کاندیداهای رقیب که به دنبال سوتی از طرف رقبای خود هستند، کمک کند که به راحتی آن را رسانه‌ای کرده و در جهت تخریب وجهه و کاهش شانس موفقیت آنها در عرصه رقابت انتخاباتی از آن استفاده کنند.

استفاده از بذر درخت

یکی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تبلیغات دست به اقدام عجیبی زده است. وی به جای اینکه از کاغذ برای معرفی برنامه‌های خود استفاده کند در جهت معرفی شعار انتخاباتی که همانا حفظ محیط زیست است بسته‌های کوچکی تهیه کرده و در آن بذر درخت قرار داده و آنها را به درختان آویزان کرده است و در شرح این اقدام نیز آورده که «برای چاپ تبلیغات چند درخت قطع شده است؟ برای جبران این آسیب به محیط‌زیست بذر درون بسته را در دل خاک بکارید. تغییر را از خودمان آغاز کنیم.»

نصیحت پدرانه

یکی از کاندیداهای جوان که در این دوره از انتخابات شرکت کرده است فرزند نماینده قبلی این حوزه انتخابیه است. وی برای تبلیغات انتخاباتی خود ایده جالبی را به کار گرفته که ضمن یادآوری ارثی‌بودن تفکرات سیاسی در این خانواده برای اینکه موفقیت خود را در عرصه رقابت انتخاباتی تضمین کند در کنار عکسش، عکس پدر را در حالت تذکر‌دادن و نصیحت‌کردن خود قرار داده است و در شرح آن نیز به نقل از پدرش آورده است:«همیشه خاک پای مردم باش.»

ناز تبلیغاتی

چندی قبل یکی از سایت‌‌ها عکس یک پوستر تبلیغاتی از خانمی با پوشش چادر اما با حالتی غیرمتعارف را به عنوان کاندیدا در حوزه کازرون منتشر کرد که این پوستر موجب جنجال خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شد. این در حالی است که سایت مشرق‌نیوز در خبری در واکنش به انتشار این عکس مدعی شده است: «این فردی که به عنوان کاندیدای حوزه کازرون معرفی شده وجود خارجی و هویت حقیقی ندارد و فردی که در این عکس مشاهده می‌شود یک مدلینگ است که ژست خاص وی نیز در همین راستا بوده است.»

استفاده از ریتم یک شعار ملی

یکی از کاندیداهای انتخاباتی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با استفاده از ریتم شعار ملی «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» شعار «نه شرقی نه غربی فقط آقای برقی» را برای خود برگزیده است. در عکسی از ستاد تبلیغاتی یکی از کاندیداها نیز وعده یک سال اینترنت رایگان به حامیان این کاندیدا داده شده است.

استفاده از اسکیت سواران در سطح شهر

هواداران یکی از کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی هم از یک تیم اسکیت‌سوار استفاده کرده که لباس منقش به نام این کاندیدا را بر تن کرده و در سطح شهر اسکیت‌سواری می‌کنند.

رژلب و عینک صورتی انتخاباتی!

یکی از کاندیداهای انتخاباتی مجلس در حوزه انتخابیه خود گفته است: «رنگ مورد نظر ستاد تبلیغاتی‌ام را صورتی انتخاب کرده‌ام و هر کس نمادی از این رنگ داشته باشد، یعنی طرفدار من است و اگر طرفدار من باشید، رژلب صورتی برای خانم‌ها و قاب عینک صورتی در میان آقایان توزیع خواهم کرد. دوران شام دادن و طایفه‌گرایی به سر آمده است چون در صورت طایفه‌بازی، کوتوله‌پروری در جامعه رواج پیدا می‌کند.»

تبلیغات با ساخت ترانه محلی

یکی از کاندیداهای خراسان شمالی که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور دارد برای تبلیغات انتخاباتی خود با استفاده از خواننده محلی کرمانج و ساز قوشمه ترانه‌ای با مضمون انتخابات ساخته و خواننده محلی آن با انتشار فایل صوتی تبلیغاتی با نوای موسیقی محلی کرمانجی (قوشمه) به معرفی کاندید انتخاباتی مورد علاقه خود پرداخته و در این ترانه از مردم می‌خواهد به وی رای بدهند. همچنین خواننده در این ترانه شاد محلی مردم را به شرکت گسترده در انتخابات و حمایت از نامزد مورد نظر فرا می‌خواند. این فایل صوتی تبلیغاتی که در فضای مجازی انتخاباتی این شهرستان انتشار یافته با استقبال کاربران فضای مجازی مواجه شده است. گفتنی است موسیقی کرمانجی از موسیقی شاد، سنتی و پرطرفدار شهرستان‌های خراسان شمالی است که پای ثابت مراسم‌های شادی و عروسی در این استان است.

تبلیغات به روایت صورتحساب

یکی از نمایندگان کنونی مجلس که کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز شده در حوزه انتخابیه خود با توزیع بروشوری به تشریح ریزمخارجی که در طول فعالیت در مجلس برای این حوزه انتخابیه هزینه شده، پرداخته و مواردی را ذکر کرده که باور آن سخت است! متن آمده در این بروشور بدین شرح است: «دانشگاه پیام نور شهرستان … به عنوان یک دانشگاه فراگیر و در دسترس برای همه اقشار جامعه مورد توجه ویژه آقای … قرار دارد و طی ۳ سال اخیر فعالیت‌های زیادی برای توسعه این واحد صورت پذیرفته است از جمله تجهیز سالن اجتماعات دانشگاه با بودجه ۱۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰، در روستاها نیز احداث، زیرسازی و آسفالت خیابان ۱۴ متری با اعتباری بالغ بر ۴۴.۳۴۰.۰۰۰.۰۰۰ در روستای…، احداث، زیرسازی و آسفالت خیابان ۱۴ متری با اعتباری بالغ بر ۳۱.۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰ در روستای….، احداث، زیرسازی و آسفالت خیابان ۱۴ متری با اعتباری بالغ بر ۴۰.۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰ در روستای، احداث، زیرسازی و آسفالت خیابان ۱۴ متری با اعتباری بالغ بر ۲۴.۱۹۰.۰۰۰.۰۰۰ در روستای….، احداث، زیرسازی و آسفالت خیابان ۲۵ متری با اعتباری بالغ بر ۱۲.۶۴۰.۰۰۰.۰۰۰در روستای…،ادامه طرح کانال آبرسانی ۱-۹ امسال با اختصاص بودجه معادل. ۱۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰، پل میدان … : این پل ۶۰۰ متری دهانه باز با اعتبار ۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در حال ساخت بوده و پیش بینی می‌شود تا سال آینده به اتمام برسد.»

تبلیغات با پختن نان!

یکی از کاندیداهای انتخاباتی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در یک نانوایی در حوزه انتخابیه خود به صورت نمادین اقدام به پختن نان کرده است.

استفاده از جناب خان

یکی دیگر از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تبلیغات از حضور جناب خان عروسک محبوب برنامه پرطرفدار خندوانه در ستاد انتخاباتی خود استفاده کرده که مردم این عروسک را به عنوان یکی از بی‌پرواترین چهره‌های تلویزیونی می‌شناسند که در برنامه خندوانه با سیاستمداران متعددی از جمله غلامعلی حدادعادل با لهجه شیرین آبادانی پیرامون مسایل سیاسی روز به گفت‌وگو نشسته بود.

فوق لیسانس مقاومت!

یکی از کاندیداهای خراسانی نیز نکات جالبی را در تراکت تبلیغاتی خود مطرح کرده است. در حالی که شعر «بر بام قله می‌نشانیم سبزوار را، یاری می‌دهیم نابغه سربدار را» بر روی این تراکت نقش بسته است، در پشت آن و در معرفی این کاندیدا، وی دارای تحصیلات فوق لیسانس مقاومت معرفی شده است! همچنین در بند دیگری از رزومه این کاندیدای انتخابات مجلس ساخت مسجدی توسط پسرعمو و برادر وی آورده شده است!

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي