تاثیر شغل مشترک بر رابطه همسران

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 25 بهمن

تاثیرات شغل مشترک بر رابطه همسران را در ادامه این مطلب برایتان عنوان می کنیم.

تاثیر شغل مشترک بر رابطه همسران, پورتال خبری فرهنگی گهر

اینکه با همسرتان در یک محیط کار کنید و او یکی از همکارانتان باشد جالب و هیجان انگیز است اما با توجه به تصویری که از خودتان در کار ارائه می‌دهید خواه تصویر خوب یا بدی باشد روی رابطه شما و همسرتان تأثیر دارد و نوع ارتباط کاری شما با شریک زندگی‌تان می‌تواند باعث بهبود رابطه باشد یا ممکن است به رابطه آسیب بزند.

 

اگر با هم همکار هستید به این چند نکته برای حفظ کیفیت رابطه توجه کنید:

  

مسأله کار و رابطه را از هم جدا کنید 

ارتباط شما باهم در محیط کار و در زندگی خانوادگی دو مسأله متفاوت هستند. به همین ترتیب رفتار شما نیز با همسرتان در این دو محیط متفاوت است.آنچه در رابطه عاطفی وجود دارد نباید در محیط کار تأثیری داشته باشد.اگر در خانه سر هر موضوع مشترک زناشویی اختلاف و جروبحثی داشته‌اید، نباید آن را وارد مسائل کاری‌تان کنید همچنین عواطف و احساسات شما نباید کیفیت انجام کاری را که به عهده شماست تحت تأثیر قرار بدهد.

 

فردیت‌تان را از دست ندهید 

زمانی که زن وشوهر همکاری نزدیکی در محیط کار دارند به سختی می‌توانند هویت و شخصیت مستقل خود را حفظ کنند. راهکارهای زیادی برای حفط فردیت هرکدام از شما وجود دارد و شما باید با توجه به نوع باید راه حفظ هویت خودتان را پیدا کنید. توانایی گرفتن تصمیم‌های شخصی و داشتن ایده‌های مجزا و حذف وابستگی‌ در تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند راهکاری برای شما باشد..

 

فضای کار را از هم جدا کنید 

یکی از راههای حفظ هویت و حریم خصوصی جداکردن محیط کار از همسرتان است. خوب است اتاق کار و فضای‌تان از همسرتان جدا باشد. حتی اگرهردو در خانه کار می‌کنید زمان و مکان کار را تا جایی که برایتان امکان دارد از هم جدا کنید.زمانی که هردو روی یک موضوع کار می‌کنید نیز باید فضای کاری هرکدام از شما جدا باشد.مدارک، اسناد، وسایل مورد نیاز برای کار را از هم جدا کنید،حتی اگر لازم است برنامه‌های کاری را با نامه به هم اطلاع بدهید و واسطه‌ای برای کار مشترک داشته باشید.

 

کار در بخش‌ها و محیط‌های مجزا 

اگر کار شما مشترک و بسیار نزدیک به هم است در امور هم دخالت نکنید. تا زمانی که همسرتان از شما مشاوره به‌عنوان یک همکار نخواسته است در امور کاری اش دخالت نکنید. اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید مداخله نکنید در بخش‌های متفاوت کار کنید.شرکت یا مؤسسه می‌تواند کارهای متفاوتی را به شما پیشنهاد بدهد.

 

باوجود اختلاف نظرها باهم کار کنید 

زن و شوهرهای همکار معمولاً تنش و اختلاف‌نظرهای بیشتری باهم دارند؛کم‌کردن اختلاف نظرها و رسیدن به توافق جمعی کار سختی است.شما باید یاد بگیرید با همدلی، درک تفاوت‌ها و تلاش برای رسیدن به یک توافق مشترک تنش‌ها را کم کنید.

 

به وظایف خودتان عمل کنید 

به این دلیل که باهم همکار هستید نباید مسئولیت‌هایتان را به دوش دیگری بیندازید.هرکدام از شما باید دقیقاً پایبند وظایف خودش باشد و همان مناسباتی که با همکاران دیگرتان دارید باید با همسرتان داشته باشید.

 

به پیشرفت فکر کنید 

همکار بودن با همسرتان و احساس صمیمیت و نزدیکی همیشه هم خوب نیست.همسرتان ممکن است نقص‌ها و ناتوانی‌تان را نادیده بگیرد یا جبران کند.از همسرتان بخواهید صرف نظر از اینکه چقدر دوستتان دارد به شما بگوید ایراد کارتان کجاست و به‌جای جبران، شما را برای بهبود مهارت‌هایتان تشویق کند.

 

ارزش‌ همکار بودن 

کارکردن با همسرتان در یک محیط ممکن است با چالش همراه باشد اما فایده‌های ویژه‌ای هم دارد؛درک شما از موقعیت کاری یکدیگر، کارکردن با عشق و درکنار کسی که دوستش دارید، اعتماد و تعهدی که نسبت به کار مشترک احساس می‌کنید همگی مزیت به حساب می‌آیند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي