تاثیر رفتار بر افزایش وزن و چاقی!

تاريخ : 28 آذر

تاثیر رفتار بر افزایش وزن و چاقی!

تاثیر رفتار بر افزایش وزن و چاقی!, پورتال خبری فرهنگی گهر

تاثیر رفتار بر افزایش وزن و چاقی!

افراد چاق و افرادی که اضافه وزن دارند قربانی رفتارهایی می‌شوند که دیگران انجام می‌دهند؛ برخی رفتارها مانند تمسخر، تحقیر و انتقاد از طرف همکاران یا خانواده صورت می‌گیرد که اثرات روانی بر روی افراد چاق دارد.

محققان انگلستان مطالعه‌ای در این رابطه داشتند که نشان داد برخی رفتارها تأثیرات فیزیکی بر روی افرادی که دارای اضافه وزن هستند، دارد؛ در واقع خطر قابل توجهی در افزایش وزن دارد.

محققان دانشگاه کالج لندن، ۵ هزار بزرگسال که دارای وزن مطلوب، اضافه وزن و چاق بودند را مورد مطالعه قرار دادند؛ در فواصل منظم به شرکت کنندگان پرسشنامه‌هایی دادند که رتبه بندی شده بود و در این پرسشنامه سؤالاتی در مورد افزایش وزن، بی‌احترامی‌ها، آزار و اذیت‌هایی که از طرف دیگران می‌شد، سوال شده بود.

اولین مشاهده نشان داد که رفتارهای آزار دهنده باعث افزایش وزن این افراد شده است و یک سوم افرادی که اضافه وزن داشتند به طور قابل توجهی تحت تأثیر این رفتارها بودند و نتیجه غیر منتظره‌ای که به دست آمد که نشان داد رفتارهای آزار دهنده با افزایش وزن ارتباط دارند.

محققان در این مطالعه متوجه شدند شرکت کنندگانی که اضافه وزن داشتند نسبت به افراد دیگر، در اثر رفتارهای دیگران هر سال دو کیلو اضافه وزن پیدا کرده‌اند.

باید توجه داشت این پدیده به خصوص چاقی دور کمر یک عامل خطرناک در به وجود آمدن بیماری‌های قلبی و عروقی و متابولیک شناسایی شده است و تشخیص محققان نشان داد چاقی باعث به وجود آمدن هفت خطر بیماری در سلامتی انسان می‌شود.

محققان انگلیسی ثابت کردند رفتارهای آزار دهنده منجر به پریشانی فیزیولوژیکی، استرس و اضطراب در فرد چاق می‌شود و سپس برای از بین بردن این حالت به سمت مواد غذایی چرب، قندی و پر انرژی کشیده می‌شود و فعالیت فیزیکی این افراد کم می‌شود.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي