تأکید وزیر اسبق ارتباطات بر فیلترینگ وایبر و واتس اپ

تأکید وزیر اسبق ارتباطات بر فیلترینگ وایبر و واتس اپ

تأکید وزیر اسبق ارتباطات بر فیلترینگ وایبر و واتس اپ, پورتال خبری فرهنگی گهر

تأکید وزیر اسبق ارتباطات بر فیلترینگ وایبر و واتس اپ

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ضرر وایبر و واتس‌اپ بیش از نفعشان است و نباید برای فیلتر کردن این شبکه‌ها تعارف کرد.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مسئولان وزارت ارتباط گفته‌اند که تا هفته آینده تعرفه اینترنت همراه تعیین خواهد شد در خصوص پیش‌ نیازهای تعیین تعرفه‌ها، تصریح کرد: قیمت تمام شده و اجزای مختلف در کنار معیارهای جهانی و حد و حدود آن، سیاست‌های دولت و قوانین بالادستی چارچوب کار را تعیین می‌کند.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه برای تعیین تعرفه کمیسیون خاص وجود دارد، بیان داشت: به نظر می‌رسد این کمیسیون تا به حال راجع به تعرفه‌ها خوب عمل کرده و منافع مردم در این تعرفه‌ها دیده می‌شود و انتظار می‌رود برای افرادی که فعالیت‌ علمی و آموزشی دارند مزیتی در نظر گرفته شود.

وی همچنین درباره پیوست فرهنگی اینترنت پرسرعت همراه نیز گفت: قطعا این موضوع پیوست فرهنگی می‌خواهد زیرا در قانون پیش‌بینی شده و در تکالیفی که از طرف شورای عالی فضای مجازی تعیین شده، با توجه به اینکه یک فضای ارتباطی مجازی است جزء الزامات آن محسوب می‌شود.

تقی‌پور در پاسخ به این سؤال که اکنون مباحثی در خصوص فیلتر شبکه‌های اجتماعی موبایلی مطرح می‌شود و چه واکنشی باید نسبت به این نرم‌افزارها داشت، گفت: هر فناوری دارای مزیت و مشکلاتی است و  به صورت مشخص بسیاری از این نرم‌افزارها مانند وایبر، واتس‌آپ، فیس‌بوک و نظایر آن ضررشان بیش از نفع آنها است.

وی تأکید کرد: استفاده از نرم‌افزار پیام‌رسانی که سرورهای آن در رژیم صهیونیستی است چه توجیهی برای شهروندان می‌تواند داشته باشد و به علت عدم اطلاع دقیق جامعه فراگیر می‌شود؛ یعنی اینکه هر پیامی اول در سرورهای آنها نوشته می‌شود و کپی آن به دست ما می‌رسد و توصیه می‌شود که مردم  از این نرم‌افزارها استفاده نکنند و بحث حلال و حرام نیست بلکه حفظ حریم شخصی است.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نرم‌افزارهای بومی پیام‌رسان، گفت: باید در کشور نرم‌افزارهای بومی امن ایجاد شود تا مردم استفاده کنند و این جمله که فناوری خوب است پس، از وایبر استفاده کنیم، غلط است.

به گفته تقی‌پور، متخصصین کشور با فاصله به فناوری دنیا می‌رسند و باید فرصت داد تا جایگزین‌های بومی انجام شود و اکنون نرم‌افزار آپارات، بیسفون و ساینا وجود دارند و حتما باید کامل شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نیاز به فیلتر نرم‌افزارهای خارجی وجود دارد، بیان کرد: کلمه (لا اله الا الله) یک کلمه نفی است که به نوعی فیلتر برای یکتا پرستی و نفی بت‌ها محسوب می‌شود و باید بدون تعارف با مردم سخن گفت اما در هر پدیده‌ای وجوه نفی و اثباتی وجود دارد بنابراین کلمه فیلتر مرز است که باید برای همه مشخص شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي