بی حسی اپیدورال در زایمان

تاريخ : 21 اسفند

در این مقاله مطالبی ویژه برای خانمها را در نظر گرفته ایم, این مطلب در خصوص تسکین درد زایمان است. می خواهیم شما را با بی حسی اپیدورال در زایمان آشنا کنیم. با سایت گهر همراه باشید.

.

بی حسی اپیدورال در زایمان, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

بی حسی اپیدورال رایج ترین نوع تسکین درد زایمان می باشد. ممکن است اپیدورال در هر بیمارستانی مقدور نباشد، زیرا نیاز به یک متخصص بیهوشی دوره دیده در گذاشتن سوند اپیدورال جهت بی حسی دارد. این روش در تمام زایمان های طبیعی بدون درد مثل هیپنوتیزم، زایمان در آب و طب سوزنی استفاده می شود.
روش کار در بی حسی اپیدورال

.
بی حسی اپیدورال

.
متخصص بیهوشی ابتدا به وسیله یک داروی بی حسی موضعی، پوست شما را بی حس می کند و سپس یک سوند پلاستیکی ظریف را از طریق سوزن، وارد کمر شما می کند. این سوند در فضای بالای پرده ای که نخاع را می پوشاند قرار می گیرد. ورود سوزن موجب احساس گزگز خفیفی در پا های شما می گردد. پس از قرارگیری سوند در محل مناسب، دارو از طریق آن وارد می شود تا اعصابی که از قسمت پایین نخاع می آید، (اعصابی که به رحم، قسمت واژن و پرینه می روند) را بی حس کند. سوند در طول زمان زایمان باقی می ماند تا در صورت نیاز، مقدار بیشتری از بی حسی منتقل شود.
مزایای بی حسی اپیدورال

.
*  با استفاده از این روش مقدار کمتری داروی مسکن استفاده می شود

* مقدار و نوع دارویی که نیاز دارید، بر حسب مرحله درد شما تنظیم می شود

* اخیرا اپیدورال های قابل راه رفتن رایج شده که بیماران را محدود به تخت نمی کند

* اپیدورال برای سزارین بسیار رایج است زیرا شما می توانید در طول زایمان هوشیار باشید

معایب بی حسی اپیدورال

.
*  در مواردی که زایمان سزارین باید به صورت اضطراری انجام شود یا زمانی که مادر با مشکلات لخته خون مواجه است، انجام اپیدورال امکان پذیر نمی باشد

* گاهی اپیدورال باعث از بین بردن حس شما در زمانی که مثانه کاملا پر شده است، می شود بنابراین ممکن است برای خالی کردن مثانه خود نیاز به سوند داشته باشید

* ممکن است اپیدورال اعصاب حرکتی را در جایی بی حس کند که برای فشار آوردن مشکل داشته باشید

* اپیدورال ممکن است باعث شود با افت سریع فشار خون مواجه شوید که می تواند منجر به افت موقت ضربان قلب بچه شود

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي