عکس و بیوگرافی زهرا نعمتی بانوی المپیکی ایران

زهرا نعمتی اولین بانوی المپیکی در تاریخ کشورمان ایران اینبار هم به المپیک ریو راه یافت ، در ادامه بیوگرافی از وی می خوانید

زهرا نعمتی (زادهٔ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۴) عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران است. وی نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالیمپیک شده است. او هم‎چنین، در ۲۹ می ۲۰۱۳ (۸ خرداد ۱۳۹۲) در مراسمکمیته بین‎المللی المپیک در سن پترزبورگ روسیه مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالیمپیک ۲۰۱۲ لندن از سوی «بنیاد بین‎المللی اسپورت آکورد» شد. حامی مالی زهرا نعمتی به مدت دوسال تا پایان مسابقات المپیک ۲۰۱۶ شرکت پتروآذرپاد می‌باشد.

زهرا نعمتی همسر «رهام شهابی‎پور» عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان مردان معلول ایران است. این زوج قهرمان، جشن عروسی خود را پس از دریافت مدال طلای زهرا نعمتی در دهکده المپیک لندن ۲۰۱۲ برگزار کردند.
زهرا نعمتی، پیش از این، عضو تیم‌ملی تکواندوی بانوان ایران بود. وی پس از این که در سال ۱۳۸۳ در اثر سانحهٔ رانندگی ویلچرنشین شد به ورزشتیراندازی با کمان روی آورد.
عکس و بیوگرافی زهرا نعمتی بانوی المپیکی ایران عکس و بیوگرافی زهرا نعمتی بانوی المپیکی ایران عکس و بیوگرافی زهرا نعمتی بانوی المپیکی ایران عکس و بیوگرافی زهرا نعمتی بانوی المپیکی ایران
زهرا نعمتی و همسرش رهام شهابی پور
عکس و بیوگرافی زهرا نعمتی بانوی المپیکی ایران
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه