بیوگرافی دنیل ارزانی بازیکن ایرانی تیم ملی استرالیا

دنیل ارزانی بازیکن ایرانی تیم ملی استرالیا

دنیل ارزانی یکی از ستاره های کشف شده در فوتبال جهان است. این بازیکن ایرانی الاصل امروزه سرتیتر اولین اخبار فوتبال جوانان در جهان قرار گرفته است و به عنوان یکی از گزینه های انتخابی کی روش در تیم ملی نیز در نظر گرفته شده بود.

بیوگرافی دنیل ارزانی بازیکن ایرانی تبار

درخشش دنیل ارزانی باعث شده تا حالا سرمربیان تیم های ملی ایران و استرالیا، بازی های او را به دقت زیر نظر بگیرند.

او در گفتگو با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که ترجیح می دهد برای کدام تیم ملی بازی کند، گفت: بی تردید استرالیا اولویت اول من است. اما مسئله این است که جام جهانی در راه است و من نمی توانم فرصت بازی در جام جهانی را از دست بدهم. این تجربه فوق العاده ای است.

برت فن مارویک، سرمربی تیم ملی استرالیا، نام ارزانی را در فهرست اولیه 35 نفره اش برای جام جهانی قرار داده و در صورتی که او در فهرست نهایی جای نگیرد، ممکن است کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران، او را به تیمش دعوت کند.

دنیل ارزانی، بازیکن ایرانی الاصل و 19 ساله تیم ملبورن سیتی استرالیا به دعوت سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور در جمع 32 نفره جام جهانی 2018 روسیه قرار گرفت.دنیل ارزانی

دنیل ارزانی

برت فن مارویک، سرمربی تیم ملی استرالیا ضمن تأیید این خبر در یک نشست خبری در سیدنی گفت:ارزانی 19 ساله و فران کراچیچ 21 ساله قسمت مهمی از تیم ملی استرالیا برای جام جهانی روسیه هستند. ارزانی اگر بتواند تأثیرگذاری خود را به اثبات برساند، قطعاً با ما به روسیه خواهد آمد.

وی ادامه داد : دنیل ارزانی تا دو ماه قبل زیاد بازی نمی کرد، اما من حالا اطلاعات زیادی از این بازیکن دارم. من با مربیان او حرف زدم. ارزانی بازیکن جوانی است که باید نکات زیادی را بیاموزد. با این حال معتقدم که او می تواند تأثیرگذار باشد. ارزانی اگر حتی برای 10 دقیقه هم خوب و مؤثر باشد من برای انتخاب او تردید نخواهم کرد.

وی با بازی در تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه یکی از جوانترین بازیکنان در این دوره خواهد بود

دنیل ارزانی کیست ؟

دنیل ارزانی زاده خرم‌آباد است و در ۷ سالگی به همراه خانواده‌اش به سیدنی مهاجرت کرده و تا پیش از نقل مکان به ملبورن در همان‌جا پرورش یافته‌است. وی انگلیسی و فارسی را روان صحبت می‌کند.

دنیل ارزانی ستاره تیم استرالیایی

دنیل ارزانی ۱۹ ساله توانسته با بازی‌های خوبی که در لیگ استرالیا انجام داده است نامی برای خود دست و پا کند. سانه‌های استرالیایی به معرفی «دانیل ارزانی» ستاره ایرانی الاصل و هافبک میانی ۱۹ ساله تیم ملبورن سیتی پرداختند که تکنیک منحصر به فردی را با این تیم در لیگ فوتبال استرالیا برجا گذاشته است.

براساس این گزارش، دانیل ارزانی ستاره ایرانی الاصل که در تیم زیر ۲۳ ساله‌های تیم ملی فوتبال استرالیا نیز عضویت دارد زیر نظر سرالکس فرگوسن سرمربی سابق منچستریونایتد در سنین کودکی آموزش دیده و دارای این تجربه گرانبها آن هم در سنین بسیار کم است.

واران جویس سرمربی ملبورن سیتی نیز استعداد دانیله ارزانی را مورد ستایش قرار داد واز وی به عنوان یکی از پدیده‌های آینده فوتبال جهان نام برد.

یک ایرانی در لباس تیم استرالیا

به گزارش “ورزش سه” دنیل ارزانی نامی است که اینروزها در فوتبال استرالیا به گوش می رسد. او 19 ساله است و 175 سانتیمتر قد دارد. دنیل ارزانی در تیم مطرح ملبورن سیتی استرالیا عضویت دارد و در این تیم در نقش هافبک مرکزی بازی می کند.

او از سال 2016 در این تیم عضویت دارد اما در این فصل از رقابت ها آرام آرام فرصت حضور در بازی های تیمش را به دست آورده است. دنیل اما اولین بار در هفدهم ماه دسامبر سال 2017 برای تیمش به میدان رفت و در حدود 27 دقیقه بازی کرد. اما اوج درخشش این هافبک جوان در روز 6 ژانویه سال 2018 رقم خورد که او به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد و با دادن پاس گل موجب پیروزی تیمش شد. ارزانی اولین گلش را هم در 25 ژانویه سال جاری و در بازی برابر نیوکاسل استرالیا به ثمر رساند.

نامزد بهترین بازیکن جوان سال

دنیل ارزانی هافبک ایرانی استرالیایی تیم ملبورن سیتی استرالیا حالا بازیکنی جوان و موثر و ذخیره ای تاثیر گذار به حساب می آید. او البته زمان کمی برای تیمش به میدان رفته؛ اما با این وجود از او به عنوان یکی از نامزدهای اصلی بهترین بازیکن جوان سال صحبت می شود. ارزانی تا الان سه پاس گل داده و یک گل زده است و این داماالی است که مجموع دقایقی که در زمین حضور داشته است 486 دقیقه بوده است و یادمان نرود که ارزانی یک هافبک وسط در ملبورن سیتی است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه