بیوگرافی جیمی فالون مجری گلدن گلوب 2017

جیمی فالون به عنوان مجری گلدن گلوب 2017 انتخاب شد. در ادامه بیوگرافی جیمی فالون را می خوانید

بیوگرافی جیمی فالون مجری گلدن گلوب 2017

نام اصلیجیمز توماس فالون
زمینه فعالیتتلویزیون
سینما
تولد۱۹ سپتامبر ۱۹۷۴ ‏(۴۱ سال)
بروکلین، نیویورک، آمریکا
ملیتبیوگرافی جیمی فالون مجری گلدن گلوب 2017 آمریکایی
سال‌های فعالیت۱۹۹۸ – حال
همسر(ها)نانسی جوونن (۲۰۰۷-حال)
فرزندان۲

جیمی فالون (متولد: ۱۹ سپتامبر ۱۹۷۴) مجری تلویزیون، کمدین، بازیگر، آهنگساز و تهیه‌کننده آمریکایی است. در حال حاضر وی مجری برنامه امشب با اجرای جیمی فالون است. پیش‌تر همچنین اجرای آخرشب با جیمی فالون را از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ را اجرا کرده است که هر دوی این برنامه‌ها محصول شبکه ان‌بی‌سی هستند.

دوران ابتدایی

جیمی فالون متولد محله بروکلین در شهر نیویورک است. مادرش گلوریا و پدرش جیمز نام دارد. پدرش از سربازان جنگ ویتنام است و سابقه کار در شرکت آی‌بی‌ام را دارد. وی به همراه خانواده‌اش ساکن نیویورک بودند. مادربزرگش از طرف پدری از مهاجران آلمانی و از طرف مادری، از اجداد نروژی است.

در دوران کودکی، وی به همراه خواهر بزرگ‌ترش، گلوریا، بخش‌های «مناسب» برنامه ساتردی نایت لایو را که والدینش برایشان ضبط کرده بود را تماشا می‌کرد. جیمی فالون به قدری مجذوب این برنامه شده بود که در زمان دانشجویی و در خوابگاه نقشهٔ ویژه برای مشاهده این برنامه تنظیم کرده بود. وی همچنین از سن ۱۳ سالگی شروع به نواختن گیتار کرد و در چند اجرای موسیقی و برنامه کمدی اجراهایی داشته است.

تحصیلات

جیمی فالون دوران مدرسه ابتدایی خود را در مدرسه‌ای کاتولیک به نام «سن ماری آف د اسنو» گذراند. بعدها در سال ۱۹۹۲ هم از دبیرستان فارغ التحصیل شد. وی سپس به کالج سن رز (در نیویورک) رفته و مشغول به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر می‌شود که چندی بعد رشته خود را به «ارتباطات» تغییر می‌دهد. خود جیمی فالون سخت بودن رشته علوم کامپیوتر (و دروس محاسباتی آن) را دلیل ترک تحصیل از این رشته عنوان می‌کند. فالون در ۹ می ۲۰۰۹ موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود در رشته ارتباطات می‌شود. در هنگام اعطای این مدرک، وی مدرکی افتخاری هم دریافت می‌کند.

فعالیت

اجرا

ابتدای کار

ساتردی نایت لایو

آخرشب با جیمی فالون

برنامه امشب با اجرای جیمی فالون

زندگی شخصی

فالون در ۲۲ دسامبر ۲۰۰۷ با تهیه‌کننده آمریکایی نانسی جوونن ازدواج کرده است. همسر وی یکی از مالکان شرکت فلاور فیلمز است که در زمینه تولید فیلم فعالیت می‌کند. این زوج صاحب دو فرزند، یکی متولد سال ۲۰۱۳ و دیگری متولد سال ۲۰۱۴ هستند. هردو فرزند آنها به روش رحم اجاره‌ای متولد شدند.

جیمی فالون خود را یک مسیحی کاتولیک دانسته و در دوران کودکی تمایل زیادی برای کشیش شدن داشت.

وی همچنین مالک سگی گلدن رتریور به نام «گری فریک» است که یک‌بار در برنامه آخرشب با جیمی فالون حضور داشت.

در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۵، فالون دچار سانحهٔ کنده شدن حلقه از انگشت شد. وی در ابتدا روی قالیچهٔ آشپزخانه‌اش لغزید و در حال افتادن بود که انگشترش به لبهٔ بالایی پیشخوان گیر کرد و انگشت‌اش تقریباً پاره شد. پس از مراجعه به اورژانس، به نزد جراح فرستاده شد که عمل جراحی سرپایی و ۶ ساعته‌ای را روی انگشت وی به انجام رساند. فالون پس از ده روز ماندن در بخش مراقبت‌های ویژه، به خانه بازگشت. چندین ماه انگشت او بی‌حس و نسبتاً بی تحرک بود تا جایی که فالون اعلام کرد به یک جراحی دیگر نیاز دارد. او در مراسم جوایز تلویزیونی امی، با انگشتی بدون بانداژ ظاهر شد و در نهایت با انجام فیزیوتراپی، صدمهٔ وارد شده به انگشت‌اش را بر طرف کرد. پس از چندین هفته پخش نشدن برنامه امشب، در سیزدهم جولای به برنامه برگشت و از زحمات کادر پزشکی و پرستاران اورژانس تقدیر کرد. همچنین دربارهٔ قالیچهٔ بافتهٔ آشپزخانه که مورد علاقهٔ همسرش بود و نزدیک بود به قیمت از دست دادن انگشتش تمام شود گفت: «تحمل صبر کردن برای موقعی که آتشش می‌زنم را ندارم.»

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه