بیماری کرونا درمان قطعی ندارد، پیشگیری کنید

تاريخ : 30 خرداد

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : بیماری کرونا درمان قطعی ندارد، پیشگیری کنید
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

بیماری کرونا درمان قطعی ندارد، پیشگیری کنید, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

یک متخصص عفونی علائم بالینی کرونا ویروس را توضیح داد.
دکتر حمید عمادی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده دوره پنهان این بیماری ۵ تا ۱۲ روز است، گفت: بعد از این دوره مبتلایان دچار دو دسته از علایم می‌شوند؛ ۹۸ درصد این افراد تب‌دار هستند و همراه با آن ممکن است علائم تنفسی مانند گلودرد، سرفه و غیره نیز وجود داشته باشد. در گروهی دیگر نیز ممکن است علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ، درد شکم و غیره همراه با علائم تنفسی به وجود بیاید و عمده علائم مرس در علائم تنفسی، گوارشی و کلیوی است.

عمادی در ادامه گفت: کسانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت هستند، بیماری کرونا در آنها شدید می‌شود. اما کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند، کرونا در آنها خفیف بوده و مانند سرماخوردگی ظاهر می‌شود.
وی درباره تشخیص این بیماری گفت: این بیماران صد در صد تظاهرات رادیولوژی داشته که این تظاهرات در عکس رادیولوژی آنها مشخص می‌شود و آنچه که مرس را به طور صد در صد تایید می‌کند، بررسی‌های آزمایشگاهی است. عمادی در ادامه اظهار کرد:‌ هر مریضی که علائم تنفسی داشته و به نوعی با مرس یا کیس قطعی مرس ارتباط داشته باید از او مراقبت و نمونه‌گیری به عمل آید.
وی، افراد تب‌دار و افرادی را که علائم تنفسی داشته باشند، از کسانی دانست که در آنها احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد. این بیماری از نظر درمان هیچ درمان قطعی ندارد و باید پیشگیری کنیم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي