بیماری پنهان در خانم‌ها

تاريخ : 28 آذر

بیماری پنهان در خانم‌ها

بیماری پنهان در خانم‌ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

بیماری پنهان در خانم‌ها

آندومتریوز می تواند باعث درد شدید، مخصوصا در دوران عادت ماهانه گردد. مشکلات بارداری نیز ممکن است بوجود آورد.این بیماری اغلب بدون نشانه است و خانمهایی که قصد بارورشدن دارند باید مراقب باشند به آن دچارنشوند.
آندومتریوز یک نوع بیماری پنهان در خانم‌ها است که عوامل مختلفی در ایجاد آن مؤثر هستند. دکتر اعظم موسوی، رئیس انجمن زنان و مامایی در رابطه با بیماری آندومتریوز در زنان گفت: این بیماری یک نوع بیماری پنهان در خانم‌ها محسوب می‌شود که علت ایجاد آن ناشناخته است، اما عوامل مختلفی ائم از استرس، عوامل؟ مسمومیت در محیط زیست و غذا در ایجاد این بیماری نقش اساسی نیز دارند.

وی افزود: این بیماری به صورت‌های مختلف مثل دردهای لگن، نازایی مشاهده می‌شود و ایجاد چسبندگی در لگن می‌کند و ممکن است عوارضی برای روده‌ی بزرگ و مثانه نیز داشته باشد که با ایجاد کیست همراه است. در این بیماری در صورتی که باروری در سن ۳۰ – ۳۵ به تعویق افتد، بیشتر مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: در بعضی موارد ممکن است علائم این بیماری با علائم سرطان روده اشتباه گرفته شود که در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد.

وی در پایان گفت: درمان بیماری آندومتریوز می‌تواند به صورت دارویی و هم با جراحی همراه باشد. در صورتی که بیماری تازه شروع شده باشد، با دارو کنترل می‌شود اما در صورت شدت آن باید جراحی انجام شود و یا حتی لازم است برای درمان آن، قسمتی از روده‌ی بزرگ را برداشت.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي