بیسکوئیت سبوس‌دار لاغر می‌کند؟

تاريخ : 24 مرداد

بیسکوئیت سبوس‌دار لاغر می‌کند؟

بیسکوئیت سبوس‌دار لاغر می‌کند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

در مورد کاهش وزن، نوع غذا مطرح نیست بلکه مقدار انرژی‌ای که از مواد غذایی مختلف دریافت می‌کنیم، اهمیت دارد. اگر بخواهیم وزنمان کاهش پیدا کند، میزان انرژی دریافتی‌مان از موادغذایی متنوع باید کمتر از میزان انرژی مورد نیازمان باشد. در این شرایط بدن انرژی موردنیاز خود را از چربی انباشته‌شده در ارگان‌ها برمی‌دارد.

برخی افراد بیسکویت سبوس‌دار می‌خورند و فکر می‌کنند با حذف یک وعده و جایگزین کردن این خوراکی، انرژی کمتری به بدنشان می‌رسانند و لاغر می‌شوند. گرچه بیسکویت سبوس‌دار فیبر دارد و باید در طول روز مقداری فیبر دریافت کنیم، اما چون این خوراکی حاوی قند و روغن است، مصرف بی‌رویه آن توصیه نمی‌شود.

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهترین کار، داشتن وعده‌های غذایی متنوع و متناسب، خواب کافی و ورزش است. حتی بهتر است تعداد وعده‌های غذایی را به ۶ وعده برسانیم تا ارگان‌ها انرژی بیشتری صرف کنند. حذف یک وعده، فقط ولع غذا خوردن در وعده بعد را افزایش می‌دهد.

در طول روز هر فرد مجاز به مصرف ۶ تا ۱۱ واحد نان و غلات است. ۳۰ گرم نان ۸۰ کیلوکالری انرژی دارد و ۳ عدد بیسکویت سبوس‌دار یک واحد نان و غلات محسوب می‌شود اما نباید واحد نان و غلات را هر روز با بیسکویت سبوس‌دار جایگزین کرد. نان‌های سبوس‌دار بدون چربی در مقایسه با بیسکویت‌ها حرارت کمتری می‌بینند و برای بدن بسیار مفیدترند زیرا حرارتی که در روند پخت به بیسکویت داده می‌شود، گاهی باعث تیره‌رنگ شدن آن می‌شود و زمینه تشکیل ترکیب‌های مضر را فراهم می‌کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي