بک آپ تلگرام

تاريخ : 21 فروردین

پیام رسان تلگرام (پیام رسان محبوب بین کاربران) به زودی برای همیشه در ایران فیلتر خواهد شد . برخی از کاربران با فیلتر شدن این پیام رسان ، نگران از دست دادن چت های شخصی خود هستند.

در ادامه آموزش کامل بک آپ گرفتن از چت ، گروه و کانال های تلگرام را برای شما همراهان گرامی منتشرکرده ایم.

بک آپ تلگرام, پورتال خبری فرهنگی گهر

مراحل بکاپ گیری از چت، عکس، ویدیو در تلگرام اندروید ، آیفون و..

۱- به منظور بک آپ گیری و ذخیره پیامهای تلگرام خود ابتدا نیاز به برنامه Telegram_Backup.jar داریم (جهت اطلاع بیشتر از نحوه عملکرد و طریقه کار بهصفحه github برنامه Telegram_Backup مراجعه کنید)

برنامه را دانلود کنید ( که دارای حجم ۱۳٫۲ مگابایت است) و آن را از حالت فشرده خارج کنید.

۲- بعد از اینکه برنامه دانلود شد روی دکمه start ویندوزتان کلیک کنید و command prompt را انتخاب کنید. برای راحتی کار می توانید در کادر جستجو command prompt را جستجو کنید.

۳- حالا دستور dir /p را وارد می کنیم تا لیستی از دایرکتوری ها به ما نمایش داده شود.

۴-  اگر فایل دانلود شده در پوشه downloads است با تایپ دستور cd downloads به پوشه دانلود می رویم و سپس با تایپ مجدد cd anzalweb به زیر پوشه anzalweb  همین داریکتوری وارد می شویم جایی که برنامه jar در آن قرار گرفته است (اگر اینکار برای شما مشکل است به پوشه که فایل jar دانلود شده قرار گفته است مراجعه ، در یک بخش خالی آن دکمه shift کیبورد را نگه دارید و سپس کلیک راست کنید و از منو کلیک راست گزینه open command window here را انتخاب کنید)

۵- پس از ورود به پوشه ، با تایپ دستور java -jar anzalweb.jar برنامه دانلود شده را اجرا می کنیم اما قبل از آن باید به این نکته اشاره کنیم که این دستور تمام مدیا ها و پیغام ها کانال ، گروه و چت هایی که در تلگرام شما فعال است را دانلود میکنید که باعث کم شدن حجم اینترنت و طولانی شدن مدت زمان آماده سازی میشود پس تا حد ممکن از کانال و گروه ای غیر ضروری به صورت موقت خارج شوید و یا اینکه از دستور دوم  که دانلود بدون مدیا میباشد استفاده کنید. در هنگام تایپ دستور به کوچک و بزرگ بودن حروف توجه کنید. با این دستور از مکالمات، تصاویر، ویس، ویدیو تلگرام شما نسخه پشتیبان گرفته می شود.

در صورتی که بخواهید فقط از پیام ها به صورت متنی بدون میدیا شما بکاپ گرفته شود دستور java -jar anzalweb.jar –no-media را استفاده کنید ( توجه کنید که در ابتدای no دو تا خط تیره و در اول media یک خط تیره بگذارید).

همچنین توجه داشته باشید که در این مرحله حتما باید تلگرام شما باز باشد و به اینترنت وصل شده باشید.

۶- حالا برنامه اجرا می شود در این قسمت شما باید شماره ای که با آن اکانت تلگرام را ساخته اید وارد کنید. توجه داشته باشید که  قبل از شماره خود +۹۸ را تایپ کنید.

۷- الان کدی به تلگرام شما فرستاده می شود که باید در command prompt وارد کنید در صورتی که تلگرام شما رمز داشته باشد در مرحله بعد از شما رمز خواسته می شود، رمز خود را وارد کنید. در صورتی لزوم می توانید رمز خود را به صورت موقت غیر فعال کنید.

۸- دوباره دستور java -jar anzalweb.jar را اجرا کنید . این بار برنامه بصورت اتوماتیک شروع به دانلود چت های تلگرام می کند. بعد از مدت زمانی معین که تمام پیام ها دانلود می شود برنامه شروع به دانلود مدیا ها می کند.

توجه : دانلود فایل ها می تواند بشدت حجیم باشد توصیه می شود که قبل بکاپ گیری از کانال ها خارج شوید چون کل فایل های آن را دانلود می کند.

همانطور که مشاهده می شود بعد از دانلود چت ها برنامه متوقف می شود.

وقتی همه چت ها دانلود شد در یک پایگاه داده قرار می گیرد که برای دسترسی به آن باید برنامه های دسترسی به پایگاه داده را داشته باشیم. برای سادگی کار ما این پایگاه داده را به html تبدیل می کنیم تا به وسیله مرورگر بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

تبدیل بکاپ تلگرام به فایل های HTML

برای مشاهده فایل بکاپ یا روی منوی start کلیک کنید و در کادر جستجو شماره اکانتان را وارد کنید و یا اینکه وارد درایو c سپس پوشه telegram_backup. شوید در این پوشه، پوشه ای به نام شماره اکانت تلگرامتان وجود دارد وارد آن شوید تا فایل بک آپ خود را مشاهده کنید.

در صورتی که بخواهید این مسیر پیش فرض را تغییر دهید باید هنگام فراخوانی دستور

— target <dir>

را وارد کنید که dir دایرکتوری مورد نظر شما است.

برای تبدیل فایل پایگاه داده به فایل های قابل خواندن html دستور زیر را در command line وارد نمایید :

java -jar anzalweb.jar –-export html

توجه داشته باشید قبل از اکسپورت از دو خط تیره استفاده کنید.

بعد از اتمام تبدیل پیغام زیر ظاهر می شود.

پس از چند لحظه این کار تمام می شود و در مسیر مورد نظر فولدری بنام files ساخته می شود.

در پوشه files  پوشه dialogs واقع شده است آن را باز کنید.

در پوشه دیالوگ فایل های html شما واقع شده است

باز باز کردن فایل html می توانید مکالمات خود را مشاهده کنید.

در صورتی که بخواهید از help برنامه استفاده کنید دستور java -jar anzalweb.jar –help را وارد کنید.

خب تمام شد توسط این برنامه کاربردی میتوانید براحتی از پیام ها در کانال ، گروه و چت های شخصی تلگرام بکاپ بگیرید و آنها را در کامپیتور یا هرجایی دیگر ذخیره کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي