به گوشی خود جان دهید

در‌صورتی‌ که در دنیای اندروید تازه‌ وارد هستید، احتمالا قابلیت سفارشی‌سازی آن برایتان کمی پیچیده به نظر می‌رسد اما می‌توانید صفحه اصلی تبلت یا گوشی‌تان را مدیریت و ویجت‌ها را به نحو بهینه سازماندهی کنید که قابلیت‌های جانبی بیشتری را در اختیارتان بگذارد.

برای انتخاب یک پس‌زمینه مناسب و دلخواه، انگشت خود را برای مدتی کوتاه روی صفحه نمایش نگه دارید تا یک صفحه محاوره‌ای برایتان باز شود.

به گوشی خود جان دهید, پورتال خبری فرهنگی گهر

از بین زبانه‌های موجود، Wallpaper را لمس کنید. با ورود به بخش Wallpaper می‌توانید یکی از سه گزینه Gallery، Live Wallpapers و یا Wallpapers را برای انتخاب پس‌زمینه به کار بگیرید. از طریق بخش Gallery می‌توانید یکی از پس زمینه‌های موجود در برنامه Gallery اندروید را انتخاب کنید.

 

این مجموعه شامل تصاویری است که قبلا روی گوشی یا تبلت خود ذخیره کرده‌اید. تصاویری که در سرویس آنلاین Picasa دارید هم توسط این مجموعه قابل دسترسی هستند. قسمت Live Wallpapers شامل مجموعه‌ای از تصاویر پس‌زمینه متحرک است و جلوه زیبایی به دستگاه اندرویدی شما می‌دهد.

 

با این‌حال در‌صورتی‌که از بابت مصرف باتری خیال‌تان راحت نیست، بهتر است سراغ این تصاویر متحرک نروید. برای ایجاد میانبر مربوط به برنامه‌ها، به بخش Apps بروید و انگشت خود را روی آیکون دلخواهی نگه دارید و آن را به صفحه اصلی درگ کنید.

 

در‌صورتی‌که می‌خواهید چند برنامه را در صفحه اصلی در یک پوشه قرار دهید، با همین روش آن‌ها را بر روی یکدیگر بیندازید. برای حذف یک پوشه و یا میانبر کافی است پس از نگه‌داشتن انگشت، آن را به آیکون X در بالای صفحه اصلی درگ کنید.

 

ویجت‌ها ابزارهایی هستند که دسترسی به برنامه‌هایی از قبیل ایمیل، وضعیت آب و هوا، تقویم و غیره را ساده می‌کنند. اندروید دارای مجموعه‌ای از ویجت‌های پیش‌فرض است که می‌توانید آن‌ها را به صفحه اصلی بیفزایید.

 

بدین منظور به بخش Apps بروید و زبانه Widgets را لمس کنید. به همان روشی که میانبرها را ایجاد کردیم، آن را به صفحه اصلی انتقال دهید. در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید برای دسترسی به بخش Widgets جایی خالی از صفحه اصلی را لمس کنید تا پنجره آن باز شود.

 

اگر به‌دنبال گزینه‌های بیشتری برای بهبود صفحه اصلی اندروید هستید، می‌توانید از برنامه‌هایی موسوم به لانچر استفاده کنید. لانچرها برنامه‌هایی هستند که ظاهر صفحه اصلی اندروید را به کل تغییر می‌دهند. Nova Launcher و GO Launcher EX نمونه‌هایی از بهترین لانچرها هستند.

اگر نسخه اندرویدتان قدیمی است و می‌خواهید نمای صفحه اصلی نسخه ۴ را امتحان کنید نصب لانچر Halo را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

منبع:isna.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي