به این نکات در زمان حمام کردن حتما دقت کنید

تاريخ : 3 شهریور

در ادامه این مطلب نکات بسیار ریز و مهمی را در مورد حمام کردن ارائه می دهیم.

به این نکات در زمان حمام کردن حتما دقت کنید, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱- بسیاری از افراد مرتبا از یک لیف یا کیسه در حمام استفاده می‌کنند اما واقعیت اینجاست که شما تنها مجاز به استفاده ۳یا۴بار مرتبه ازلیف هستید و بعد از آن باید لیف را در ماشین لباسشویی با آب داغ بشویید تا سلول‌های مرده، چربی وصابون‌های باقیمانده در آن کاملا از بین برود.

۲- شاید شما فکر کنید حمام روزانه بهترین راه برای از بین بردن چربی‌‌ها وکثیفی بدنتان است اما واقعیت این است که حمام روزانه باعث از بین رفتن چربی مفید روی پوست می‌‌شود و به طبع آن رشد باکتری بر روی پوست بیشتر خواهد شد. بهترین حالت حمام کردن ۲ بار در هفته، شب هنگام است.

۳- اکثر افراد قبل از حمام موهایشان را شانه نمی‌زنند اما برای جلوگیری از شکسته شدن، گره خوردن و آسیب دیدن موها بهتر است قبل از شستن، آنها را شانه بزنید.

۴- کمتر کسی در حمام مسواک می‌زند اما این عادت بسیار توصیه شده است.

۵- هرگز به محض وارد شدن در حمام شروع به اصلاح موهای زائد نکنید. برای آنکه بدن آماده اصلاح مناسب شود باید حداقل ۱۵ دقیقه در حمام باشید تا آب گرم، مو و پوست بدنتان را نرم کند.

۶- کسانی که روزانه موهایشان را می‌شویند موهایشان خشک و آسیب دیده می‌شود. بهترین حالت شستن مو ۳ روز در میان است. در این شرایط چربی طبیعی مو، سلامت مو را حفظ کند.

۷- هیچ چیزی بهتر از یک حمام گرم و طولانی نیست! اما حمام داغ باعث ایجاد مشکلات پوستی نظیر اگزما، خشکی پوست و دیگر بیماری‌های پوستی خواهد شد.

۸- استفاده از حوله زبر برای خشک کردن بدن باعث آسیب به مو و پوست می‌‌شود. از حوله برای خشک کردن مو از حوله نرم استفاده کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي