بهداشت نزدیکی مقاربت

تاريخ : 22 شهریور

مدت زیادی که از آغاز دخول آلت در مهبل تا پایان انزال در نظر گرفته می شود، در جانوران مختلف متفاوت است چنانکه این مدت برای گربه ها و فیل ۳۰ ثانیه، در بیشتر جوندگان ۱۰ ثانیه و در برخی از جانوران خانواده سمور نیم ساعت و در بعضی از راسوها هشت ساعت است.

بهداشت نزدیکی مقاربت, پورتال خبری فرهنگی گهر

در انسان پس از دخول متوسط پس از ۲ دقیقه، انزال رخ می دهد و با وقوع انزال عمل جنسی نیز به پایان می رسد. اما اگر مردی چندبار پی در پی نزدیکی کند و یا به روشی دیگر خود را به اوج لذت جنسی برساند، در نزدیکی بعدی مدت بیشتری برای وقوع اوج لذت جنسی برساند، در نزدیکی بعدی مدت بیشتری برای وقوع اوج لذت جنسی و انزال لازم خواهد داشت. اما بیشتر مردان سالم می توانند تا حدود ۲۰ دقیقه یا بیشتر عمل نزدیکی را دوام دهند و البته این کار با دشواری و تا حدی خستگی و ناراحتی همراه است. تازه نیروی دوام دادن نزدیکی (یا اصطلاحا نیروی کمر – Staying Power ) در افراد مختلف یکسان نیست و برخی زودتر و بعضی دیرتر از حد معمول به اوج لذت جنسی و انزال می رسند. البته کوتاهی و درازی بیش از حد مدت نزدیکی هر دو غیر عادی است و این هر دو می تواند انگیزه مراجعه مرد به پزشک و اقدامات بهداشتی باشد.
زن دیرتر تحریک می شود و بطور متوسط ده دقیقه طول می کشد تا به اوج لذت برسد بنابراین از نظر بهداشت جنسی، برای تمام خانم ها، تحریک جنسی پیش از نزدیکی لازم است و این تحریک نه تنها به صورت ملامسه ها و نوازش های فیزیکی بلکه همراه با اظهار علاقه از جانب شوهر و بیان کلمات عشق آفرینی است که حاکی از زیبایی زن، تعلق او به شوهر و سزاواری او برای پرستش و امثال اینهاست. و زن در برابر آن ها حساسیتی ویژه دارد و گاه زن به تحریک روانی بهتر از تحریک فیزیکی پاسخ می دهد.
در گذشته اصلا مسائه میل جنسی را در زن منکر می شدند و زنان اساسا جرات نمی کردند به شوهر خود در مورد حساس بودن کلیتوریس یا پستان یا جای دیگری از بدنشان سخنی بگویند و حتی نام اندام های آمیزشی را نیز در نزد مرد به زبان نمی آوردند و آشکار است که ابدا مهارتی در نزدیکی و شیوه های گوناگون آن نداشتند. مردان گرچه هرچه می خواستند می کردند ولی آنان نیز نقاط حساس بدن زن را نمی شناختند و کاری به ارضای میل جنسی زن و رسانیدن او به اوج لذت جنسی نداشتند.
به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، عدم رضایت جنسی با تحریک پذیری، بیخوابی، بدخویی و حالت اضطرابی ویژه ای همراه می شود و قدرت عملی فرد را نیز در روز بعد کاهش می دهد. رسیدن به اوج لذت جنسی، برای زن رضایت جنسی کامل به همراه می آورد لیکن زن کمتر به اوج لذت جنسی دست می یابد و معمولا رضایت مختصری که پیدا می کند حاصل لذتی است که بطور کلی از عمل نزدیکی می برد و گاه بسیاری از خانم ها اصلا از وجود پدیده ای به نام اوج لذت جنسی خبردار نیستند و وقتی یکبار در مورد آن سخنی می شنوند در صدد دست یافتن به آن بر می آیند و اگر موفق شدند آنرا برای دوستانشان نیز تعریف می کنند: که آتش گرفتم، سوختم، آب شدم، در گرداب لذت بلعیده شدم و چنین و چنان. ولی اگر نزدیکی هیج لذت و رضایتی برایش ایجاد نکند تنها اثر آن پرخون شدن اندام های محوطه لگنی است که احساس ناراحتی و درد در زن ایجاد می کند و خانم های ایرانی آنرا بیشتر با عبارت پهلویم درد می کند یا کلیه ام درد می کند بیان می کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي